MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 15:47:13

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Erfaringer med Privatescan i Belgien
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Erfaringer med Privatescan i Belgien  (Læst 697 gange)
Carsten Wu Sønderskov
Newbie
*

Køn: Han
Beskeder: 4

Vis profil WWW
« Dato: 13 December 2011, 12:09:42 »

Hej

Jeg søger at finde det ''rigtige'' sted for mig at få fortaget CCSVI. Jeg har kig på det her sted http://www.ccsvi-online.com/

Er der nogen der har erfaring med det sted.

Mvh Carsten Wu Sønderskov
Logget
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #1 Dato: 16 Januar 2012, 15:30:03 »

det ligner det samme som jeg leder efter noget info på.. hedder det ikke OLV Hospital
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
bitte Mormor
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 187

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 17 Januar 2012, 10:48:46 »

Kan dette hjælpe i opklaringen? Her bliver nævnt olv, men ikke privatescan, så det er vel mest sandsynligt to forskellige steder i Belgien.
http://www.worldmedassist.com/belgium/ccsvi-olv-hospital-aalst-belgium/
« Sidste ændring: 17 Januar 2012, 10:54:24 af bitte Mormor » Logget

61 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.
Carsten Wu Sønderskov
Newbie
*

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: 17 Januar 2012, 11:10:26 »

Hej og tak for jeres svar. Jeg vil se på det.
Er der nogen af jer der har fået fortaget CCSVI. ?

Mkh Carsten
Logget
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 17 Januar 2012, 16:27:45 »

som en af de første.. og derværre fik jeg en stent.. det ville jeg ikke gøre den dag idag..
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #5 Dato: 17 Januar 2012, 16:34:51 »

Hej Carsten

Så vidt jeg ved har alle her på siden fået lavet CCSVI-behandlingen - forskellige steder, og med blandede resultater. Det er svært at sammenligne, da vi alle har været forskellige steder i vores sygdomsforløb.

Jeg selv var kun ca 1 år fra diagnosen, og er nu her ca 1,5 år efter på mirakuløs vis næsten sluppet af med min MS (bank bank 7-9-13) - med en kombination af Skrå Seng og CCSVI-behandling hos Ameds i Polen.

Jeg kan klart anbefale at blive behandlet, og jeg kan også klart anbefale Ameds i Polen.

Mvh Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #6 Dato: 18 Januar 2012, 13:38:53 »

Christian, jeg har overvejet i over et døgn om jeg skulle reagere på det du skriver, men nu gør jeg det altså.

Jeg har lidt problemer med, at du bare lige opfordrer til at blive behandlet. Der er rigtig mange ting at tage hensyn til.

Så vidt jeg kan overskue, er bestemt ikke alle herinde blevet behandlet  - mange overvejer endnu.

Først skal man finde pengene, det koster en hel del. Dernæst viser, mig bekendt, den erfaring man har nu, at der er stor forskel på behandlingens effekt i forhold til hvilken type MS man har. Mig bekendt viser resultater på nuværende tidspunkt, at attack-vis MS opnår de bedste resultater, mens de progressive typer mærker mindre bedring - hvis overhovedet nogen. Enkelte mærker forværring, men det er efter mine oplysninger ganske få - men det er nok ikke rart at være i den båd.

Du anbefaler klart Ameds. Fint nok med det, du føler dig godt behandlet der. Jeg følte mig rigtig godt behandlet i Indien, af dybt professionelle læger, og kan helt klart anbefale Indien  - enhver so synes bedst om sine grise, og sådan er dét.

Der er efterhånden mange behandlingssteder rundt om i verden, og jeg har ikke hørt skidt om nogen af dem. Der er ingen der har sagt: "Her er de rene amatører - bliv endelig væk!".

Jeg tror også det spiller ind på hvilken effekt man får, hvor hårdt man er ramt, og hvor længe man har haft sygdommen.

Kort sagt, så vil jeg bestemt ikke fraråde at blive behandlet - tvært imod - men man bør søge al den information man kan få fat i, og tage en velovervejet beslutning. Der er mange overvejelser.

På den positive side tæller, at erfaringerne viser, at proceduren er sikker og stort set uden risiko - medmindre man får stents, dem har der været, og er, problemer med.

Det var, hvad jeg har at sige. (I denne omgang).
« Sidste ændring: 18 Januar 2012, 13:56:02 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #7 Dato: 18 Januar 2012, 14:46:06 »

Lisa - du har selvfølgelig helt ret.

Der er mange ting at tage hensyn til når man overvejer behandling.

Og det er også rigtigt at det ser ud til at det er en fordel at man ikke er så langt henne i MS-forløbet når man modtager behandlingen - så får man mest ud af det. Dog vil jeg sige, at der også er folk som har haft MS i længere tid som har haft gavn af behandlingen. Der er også en del som slet ikke mærker forskel, og desværre også en meget lille del der får det værre (men ville de have fået det værre alligevel?).

Ameds anbefaler jeg bare fordi Jeg har gode erfaringer med dem selvfølgelig. Hvilket sted der er bedst har man aldeles ingen mulighed for at vurdere - dog vil jeg sige, at de steder som samarbejder med Zamboni er et "safe bet" (som fx Ameds).

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 18 Januar 2012, 19:41:39 »

netop af flere af de grunde lisa nævner er jeg begyndt at spørge mig meget omkring.. der er nemlig også det med økonomi. . og netop derfor har jeg også lavet et indlæg der hedder er der nogle der kender..?? i mit tilfælle spørger jeg ind til dem som kirugi rejser bruger,, lidt fordi at man hos dem kan få det finansieret.. problemet er bare at jeg ikke kender dem de bruger og heller ikke kender nogle der har været der.. og så ved jeg ikke endnu om de overhoved vil røre ved mig når nu jeg har en "#¤%&/() stent som ikke er sat i af dem
Logget

Ann
Sr. Member

Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #9 Dato: 26 Januar 2012, 13:12:18 »

Jeg fulgte, efter lang tids overvejelser og opsparing, Christians eksempel og tog til Ameds i Polen 15/3 2011.
Har haft RRMS i 10 år og er så glad for at jeg gjorde det  Grin At jeg valgte Polen var pga. deres erfaring med CCSVI, og fordi Polen er et europæisk land..der kan være en del ricisi ved at tage til et 3. verdensland.
Ikke pga. lægernes dygtighed men andre faktorer (bl.a. resistente baterier o.a.) Smiley

Men jeg kan kun anbefale andre at undersøge markedet og være meget opmærksom på, at der ikke skal bruges stent.
Her næsten 1 år efter har jeg det bedre og bedre Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Carsten Wu Sønderskov
Newbie
*

Vis profil WWW
« Svar #10 Dato: 26 Januar 2012, 17:27:15 »

Hej til alle.
Og tak for jeres indlæg. !

Jeg er stadig meget i tvivel om hvor jeg skal få CCSVI fortaget, så jeg leder videre indtil jeg finder det sted der føles rigtigt. Det er dejligt at læse om jeres erfaringer.
Er der nogen der ved om der er lavet en Dansk udgave af CCSVI Tracking. ? http://www.ccsvi-tracking.com/

Mvh Carsten
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: