MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 15:52:32

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Generelt
| | |-+  Glædelig jul!
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Glædelig jul!  (Læst 259 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Dato: 24 December 2011, 12:33:26 »

Glædelig jul til alle her på MSForum!

Det bliver spændende hvad der sker i det nye år på MS-fronten. Der er en del teorier fremme, men det ser ud til at der efterhånden er enighed (blandt alle andre end neurologerne) om at MS er relateret til blodet og gennemstrømningen.
Om det er et veneproblem eller et arterieproblem forværret af dårlig kost er indtil videre ikke helt klart - måske er det en kombination. Men immunforsvaret ser ud til at blive aktiveret som noget sekundært - nemlig til at rydde op efter affaldsstofferne, der opstår pga dårlig gennemstrømning osv.

Mange julehilsener
Christian Hag
« Sidste ændring: 24 December 2011, 12:36:05 af hag » Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
John
Jr. Member
**

Beskeder: 92

Vis profil
« Svar #1 Dato: 24 December 2011, 13:04:01 »

Ja glædelig jul , og lad os håbe på et mirakkel i det nye år..
Logget

SPMS
Årgang 1983
Jr. Member
**

Beskeder: 35

Vis profil
« Svar #2 Dato: 24 December 2011, 13:39:50 »

Ja Glædelig Jul alle sammen tror på der sker store ting for os i det nye år Smiley
Logget

Ikke diagnostiseret endnu muligvis PPMS. Ved Dr. Vogl August 2011 80% procent i venstre side 70 % i højre.
Bjarne Fonnesbech
Sr. Member

Beskeder: 320

Vis profil
« Svar #3 Dato: 25 December 2011, 16:35:26 »

Også glædelig Jul og et godt Nytår herfra det midtjydske  Smiley.

Selv har jeg et lidt "ambivalent" forhold til næste år, eftersom det i 2012 er 10 år siden jeg fik konstateret diagnosen.
Men jubilæet fejres ikke ...

For 10 år siden (efteråret 2002) var jeg til et foredrag med en ung, lovende forsker, der forskede i myelin og mente at om 10 år (altså i løbet af 2012) ville man have en kur mod sclerose. Forskerens navn var, ja, rigtig gættet;
Milena Penkowa. Må indrømme, at hun gav mig noget håb og jeg troede sgú på tøzen ... Men at hun så var en bedrager, der brugte bevilligede midler til eget forbrug og pyntede sig med "lånte fjer", ja, den havde jeg ikke set komme. Vred

Uanset hvad, så kæmper vi vel alle videre. Neurologerne er desværre ikke helt på vores hold synes jeg Rullende øjne, så kunne man sikkert være kommet videre mht. ccsvi. Håber de ikke er så afvisende, når det måske om nogle år viser sig, at stamcellebehandling kan hjælpe mennesker med MS. Eller whatever, der nu måtte komme frem at nye resultater.

Hilsen Bjarne

Hilsen Bjarne
Logget

ms-diagnose i 2002. Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: