MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 15:54:00

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  MS forskning
| | |-+  El-træning/hjælp
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: El-træning/hjælp  (Læst 436 gange)
kenneth
Full Member

Køn: Han
Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Dato: 05 Januar 2012, 20:13:54 »

Hej Alle

Jeg bruger ODFS (via Vejle Fjord) i stedet for den gamle type dropfods-skinne. Den bruger jeg også til at træne med.

Se evt dette program http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Sundhed_Sygdom/Rehabilitering_lamme_lærer_at_gå.htm

Mvh
Kenneth
Logget
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 56

Vis profil
« Svar #1 Dato: 06 Januar 2012, 00:18:01 »

Hej Kenneth,

Hvordan fik du lige fat i en sådan ODFS? Jeg sidder og skal til at udfylde et ansøgningsskema til en dropfods skinne, men en ODFS lyder unægteligt noget smartere.

Mvh Maja
Logget
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 06 Januar 2012, 19:49:51 »

Hej Maja

Prøv at google "Vejle Fjord ODFS" så kan du kontakte dem.

Det kommer lidt an på hvor i landet, du bor - men Riget har også kendskab til den. (jeg var 'forsøgskanin'/'demo-dyr' sammen med Thomas Nyby fra Vejle Fjord)

Den kan ansøges som den gl. skinne (samme måde) og prisen er den samme.

Mvh
Kenneth
Logget
Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #3 Dato: 06 Januar 2012, 20:15:13 »

Hej Kenneth.....

Jeg har også haft kigget på denne form for hjælpemiddel og har før spurgt om nogen kendte den, så følger meget spændt med i hvordan den kan hjælpe dig, og håber du holder os imformeret........ :-)

Hilsen Leif.....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
kenneth
Full Member

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: 06 Januar 2012, 21:59:24 »

hejsa

Jeg bruger som sagt ODFS hver dag i stedet for den gamle dropfods-skinne.  Og det med god erfaring.... den er ikke tung og stiv som den gamle type. Og en rigtig god fordel er, at den gør musklerne aktive og stimul nervebanerne.

Hvis jeg ser/mærker på mine skinneben kan jeg mærke at musklerne på 'det dårlige ben' er nu større end 'det gode'.

Og den form for træning/stimulering brugte Terry W. også i hendes genoptræning.... Jeg har brugt den til træning (ved at flytte elektroder rundt på de forskellige muskler) men der er mange muligheder ved el-træning. Se evt YouTube og søg efter ODFS og Vejle Fjord - her er der en del videoklip med brug/træning  af Thomas (Fys på Vejlefjord). Han bruger også el-stim. til træning med hans egen søn.

Jeg ved, at Riget bl.. vil bruge det i deres intensive genoptræning af bl.a. hjerneskadede.

Mvh
Kenneth
Logget
maja
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 56

Vis profil
« Svar #5 Dato: 07 Januar 2012, 00:36:46 »

Hej igen,

ODFS lyder lige som det jeg kunne bruge (: Jeg har dog lige sendt min ansøgning til fodskinne, men det må kunne ændres.

Tak for tips
Mvh Maja
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: