MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 16:13:38

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Skrå seng
| | |-+  Skrå seng
« forrige næste »
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Skrå seng  (Læst 20266 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #135 Dato: 15 Juli 2010, 18:27:20 »

Hej Charlotte

Efter min mening, og ifølge "MEDICAL TEAM LEADER, MD, PhD MACIEJ ZAR?BI?SKI" fra Ameds - så er det en god ide at sove skråt, da man så får blodet ledt væk fra hovedet via "azygous"-venen langs ryggen. Hvis du får det bedre af at sove i skrå seng - så giver det næsten sig selv, at du har forsnævringer i halsvenerne.

Selvfølgelig kan man aldrig love noget ud fra den slags uvidenskabelige observationer  Blink

Mit råd er: Kom afsted - jo før jo bedre, da vi som MS'ere bestemt ikke har tiden med os. Jeg kan på det varmeste anbefale Ameds. Ikke hospitalets mad dog  Grin

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #136 Dato: 15 Juli 2010, 19:45:49 »

Smiley Charlotte

Det jeg har fået at vide er, at det ikke er nok kun at hæve hoved..det skal være hele sengen og dermed hele kroppen.

Ann
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 64

Vis profil
« Svar #137 Dato: 15 Juli 2010, 20:01:58 »

Jeg har bestilt en trækil hos en tømre og den har jeg lagt ned under trærammmen/tremmerammen så øderligger jeg ikke sengen.
Logget
per west
Gæst
« Svar #138 Dato: 15 Juli 2010, 20:51:22 »

Kan man også sove i skråseng, når man har en vandseng..  Spørgsmålstegn
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #139 Dato: 15 Juli 2010, 22:08:06 »

Ann+Charlotte - det er korrekt - det er ikke nogen god ide kun at hæve hoved-delen af sengen, da man så får et præs på rygsøjlen som ikke er sundt.

Per: Haha - det tror jeg er op ad bakke  Grin

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #140 Dato: 23 Juli 2010, 12:29:30 »

Smiley  En update på mit projekt 'skrå seng'.

Har sovet i skrå seng siden onsdag nat dvs. 2 nætter nu. Det er en forandring, men overhovedet ikke ubehageligt.
Følte det 1. nat som om den mindste bevægelse fik mig til at glide..gjorde det dog ikke.

Kunne allerede mærke små forandringer ved stivheden i mine ben efter første nat.
Efter 2. nat har jeg ingen 'tåge' i hovedet, når jeg vågner, og ikke længere kramper i mine ben, når jeg strækker dem.

Har lidt hovedpine - ikke meget.
Desværre kommer 'tågen' og stivheden igen efter nogle timer.

Og underbukser er blevet, hvor de hører hjemme  Blink Humørgrin
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 64

Vis profil
« Svar #141 Dato: 30 Juli 2010, 08:18:43 »

jeg skal ned til Dr. Vogl næste fredag og jeg skal have lavet et indgreb og nu vil gerne
vide om man skal sænke sengen igen til det normale efter indgrebet.
Hvem har nogen erfaringer om skrå senge efter indgrebet.  Rullende øjne
Logget
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #142 Dato: 30 Juli 2010, 08:55:05 »

Hej Christine

Jeg fortalte min opererende læge om min success med skrå seng, og han kunne helt klart se hvorfor det virker. Han fortalte mig, at han syntes jeg skulle blive ved med at sove i skrå seng - for på den måde at minimere effekten af at mine halsvener eventuelt kunne falde sammen igen. Så jeg sover stadig på skrå seng, og jeg har stadig stor glæde af det.

christian
Logget

Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #143 Dato: 30 Juli 2010, 14:25:06 »

Spændende Christine..... Og rigtig god tur...... :-)

Leif...
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
per west
Gæst
« Svar #144 Dato: 31 Juli 2010, 11:41:47 »

jugular er aktiv når vi ligger og inaktiv når vi står.. Smiley
Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #145 Dato: 31 Juli 2010, 11:52:47 »

Gad vide om 17 cm. er for meget? Stillingen er måske FOR lodret.

Maja..har du ingen, der måske kan hjælpe med at save af klodserne?
Logget

maja
Jr. Member
**

Beskeder: 56

Vis profil
« Svar #146 Dato: 31 Juli 2010, 13:15:03 »

..jo det ku godt ske jeg skulle få savet lidt af træblokkene  Smiley

Er jugular inaktiv når vi står?? Men jeg kan mærke et besynderligt tryk i begge sider af halsen, hvor jugularvenerne sidder, når jeg står og sidder. Det er kommet efter liberationen. Når jeg ligger ned er der intet at mærke. Jeg kan ikke blive klog på den her krop og alle dens symptomer!!  Spørgsmålstegn
Logget
per west
Gæst
« Svar #147 Dato: 31 Juli 2010, 13:36:40 »

Jeg så et foredrag af Dr. Dake, hvor han fortalte, at vi i opretstående position lukker for ca 70 % af returstrømmen af blodet, vel for at kompensere for at tyngdekraften hjælper blodet med at finde ned imod hjertet, og hovedet skulle gerne holdes fyldt.

Når vi ligger ned, så løber blodet ind i venerne som så udspiles fordi de er i niveau med hjerne og hjerte.. Lidt som et kar som fyldes, og det er så veneklapperne som styrer blodets strømning. Grunden til at du føler et pres. kan være at der nu er kommet mere tryk på venerne, eller fordi du stadig er lidt hævet efter at der er rodet rundt i dem.

Så vidt min læge og jeg har forstået af den journal jeg fik med hjem, havde Vogl hævet trykket i den højre vene fra 2 til 28 mmHG.

Det falder forhåbentlig lidt igen, for et eller andet sted har jeg læst at trykket i almindelige sunde hoveder er ca. 10 mmHG, og jeg vil gerne undgå at hjernen løber ud sammen med mit blod.. Chokeret

Logget
hag
Administrator
Hero Member

Vis profil
« Svar #148 Dato: 02 August 2010, 20:56:24 »

Maja:  Du skal save af, så dine træblokke kun er 15 cm. Alt over er ikke godt for dig. 5 graders hældning er det perfekte.

Faktisk er det bedst hvis I alle måler afstanden mellem sengens fødder (hoved og fodende), og regner efter om I rent faktisk er på 5 grader. For nogen kan det betyde at man skal ned på 14,xx cm istedet. Brug evt denne side: http://www.formel.dk/matematik/geometri/Trekant/retvinklettrekant.htm til at regne efter.

christian
Logget

Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #149 Dato: 07 August 2010, 10:57:00 »

Jeg startede hårdt ud med de 15 cm med det samme..havde gode resultater Smiley
2 dage efter fik jeg en ny topmadras, og lidt efter begyndte jeg at få ondt i lænd/hofter (ligger på siden)..ved ikke om det er topmadras eller flere nætter med 15 cm.

Efter at have ligget med 15 cm i 1 uge (sidste lørdag) blev det ændret til 12 cm for at mindske smerter. Er mindre men ikke væk.

Havde fået mere overskud som jeg vist brugte helt forleden (tirsdag), da jeg brugte det til noget aftørring af støv.
Overskuddet er væk og kommer ikke igen..og jeg er i tvivl..er det 'bare' som sædvanlig pga. sclerosen, eller er det måske pga., at sengen ikke er så høj mere (har ligget på 12 i 1 uge)??

Nok ikke et spg. som jeg kan få svar på..men man kan jo ikke få mindre end man har Smiley
Logget

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: