MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 16:14:24

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Skrå seng
| | |-+  Skrå seng
« forrige næste »
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Skrå seng  (Læst 20266 gange)
Per West
Gæst
« Svar #45 Dato: 24 Marts 2010, 13:15:37 »

Jeg smed håndklædet i ringen igår, og sænkede min seng til blot 11 cm. igen, da de anbefalede 5 grader hældning, gav mig ondt i ryg og nakke, og gjorde at jeg vågnede med underhylerne oppe om halsen.

Jeg føler stadig, at jeg får fordelene ved skrå seng, og samtidig føles det mere som om der er balance i kræfterne, som sikrer at jeg synker ned i madrassen, frem for i sengens fodende.

Håber mine vener er med på at indgå et kompromis.. Smiley
Logget
Michael B.
Jr. Member
**

Køn: Han
Beskeder: 65

I'm sick and tired of always being sick and tired.

Vis profil
« Svar #46 Dato: 24 Marts 2010, 22:44:34 »

Jeg er relativt ny her og er først nu faldet over denne tråd. Det lyder jo helt fantastisk og som noget der skal prøves.

Mit primære problem er trætheden. Hvad er Jeres erfaringer med skrå sengs indflydelse på den?
Logget

RRMS. Første attak '95. Diagnose '00. Rebif 7 år. Tysabri siden '07. Overvejer liberation i Indien.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #47 Dato: 24 Marts 2010, 22:55:54 »

Jeg er PPMS'er og det er den "sværeste" at gøre noget ved. Jeg mærkede dog med det samme at min skrå seng tog toppen af trætheden. Ikke det hele, desværre, men vel omkring 20 - 30 %. Det er svært at måle. Jeg er stadig træt, men ikke helt så meget som før. Synes jeg. Vistnok....
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #48 Dato: 25 Marts 2010, 19:22:18 »

min træthed er faldet rigtig meget efter jeg løftede sengen 15 cm... nu skal jeg ikke længere ha min middags lur... stort
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Louise
Jr. Member
**

Beskeder: 90

Vis profil
« Svar #49 Dato: 31 Marts 2010, 22:41:11 »

Jeg har lige et spørgsmål: hvorfor får jeg sådan en hovedpine af at sove med sengen hævet?
Jeg fjernede de ekstra ben under hovedenden på sengen for en md's tid siden, men da jeg nærmest har følt, at jeg sov med hovedet nedad i en lille uge, hævede vi den igen i går - dog kun ca. 10 cm. Men hvorfor får jeg så ondt i hovedet? Det er træls...

Go' påske til alle :-)

Kh Louise
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
Per West
Gæst
« Svar #50 Dato: 01 April 2010, 10:14:19 »

Jeg føler tit, at når jeg lægger mig, kan jeg føle pulsslaget i mit hoved, dunk-dunk. Trykket må jo stige, hvis ikke venerne gør som de er beregnet til, og åbner op for afdræningen, filosoferer jeg. Især hvis hjertet fortsætter med at pumpe med samme tryk, som når man er vertikal. Om så det højere tryk giver hovedpine, aner jeg ikke, men her til morgen har jeg hovedpine nok til at tage en Treo. Prøv at tage en halv inden du går i seng. Acetylsalicyl virker blodfortyndende.

Du kan jo også spise et fed hvidløg, så får du også ro for evt. tilnærmelser fra evt. forbipasserende mænd, og hvidløg virker blodfortyndende, men på den anden side, så virker undskyldningen med: Jeg har hovedpine" jo så ikke overbevisende, -filosoferer jeg videre... Spørgsmålstegn
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #51 Dato: 01 April 2010, 10:41:37 »

Louise, her er Andrew Fletchers hjemme side. Prøv at sende ham en mail, det kan være han har et svar eller et forslag til, hvad du kan gøre:

http://andrewkfletcher.com/
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Per West
Gæst
« Svar #52 Dato: 01 April 2010, 11:18:32 »

Videre filosoferer jeg, at hvis man kun har en veneforsnævring, så vil skrå seng bevirke, at den raske vene lukker tilpas til at kompensere for den potentielle trykforøgning som opstår når du ligger fuldt horisontalt, men når begge vener er forsnævrede, så er der ikke meget hjælp at hente ved den skrå positionering, og så der skal blodfortynding til, for at få trykforøgningen i hjernen udlignet.

Så jeg tror at du, Louise skulle tage at blive scannet, og så vil det sikkert vise sig at du er forsnævret i begge sider, ligesom mig....

Ergo. Får man hovedpine ved skrå seng, så er det fordi begge sider er veneforsnævrede. Blink
Logget
Louise
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #53 Dato: 02 April 2010, 15:16:53 »

Vi hævede sengen ca 10 cm for to dage siden og jeg har ikke fået hovedpinen af at sove sådan! Skøøønt!  Smiley

Ja, jeg kunne godt tænke mig at blive scannet Per, men hvad skal der så ske bagefter..?
Jeg kan ikke regne ud, hvad jeg kan bruge den viden til... Ville gerne opereres, hvis jeg var overbevist om, at det ville være lykken, men jeg tør da pt slet ikke, nu da Marie Louises operation ikke har været så fantastisk (ved godt, at det jo ikke er 'operationens' skyld).

Så lige nu glæder jeg mig over at være blevet 'godkendt' til fleksjob istedet  Smiley

Kh Louise
Logget

Diagnose (dengang attakvis) i 98, spms efter 08. Skal til Indien og se, hvad de kan!! :-)
Iversen
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #54 Dato: 11 April 2010, 11:03:44 »

Er også sprit ny herinde, og er oven i købet "kun" gift med en ms er :-) Og jeg har fluks besluttet mig for at sætte klodser under vores seng, og som nogen skriver så kan det være det hjælper på hans snorkeri, (jeg snorker jo ikke :-) ). Men glæder mig til at se om nogen af de ting i andre mærker også hjælper på ham, da det er den progresive form han har.
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #55 Dato: 11 April 2010, 12:21:20 »

Hej Iversen, og velkommen til.

Jeg er også progressiv med en skrå seng  Blink.

Nu er det sådan, at vi progressive ikke mærker helt så meget forbedring som de andre, attak-folkene, men der er småting, der er værd at tage med.

Førhen skulle jeg op på WC 3 - 4 gange hver nat, med den afbrudte søvn, det gav. Og havde tit svært ved at falde i søvn igen.

Nu skal jeg maksimalt op 1 gang om natten, og tit slet ikke, så kan blæren holde sig til tidlig morgen. Somme tider skal jeg så op ved 6 tiden, og lige et smut på WC, men jeg hopper under dynerne igen, og falder i søvn med det samme. Sover så indtil jeg har lyst til at stå op.

Og kvaliteten af søvnen er helt fantastisk. Jeg sover dybt, og som en sten. Er udhvilet om morgenen.

Min hovedende er hævet 15 cm, det giver den foreskrevne 5 graders hældning. Jeg mærker ikke jeg ligger skråt, og har ikke problemer med at rutsche ned i fodenden.

Jeg skal aldrig mere have min seng stillet plan! Det kan jeg iøvrigt heller ikke, for benene i fodenden er savet af  Humørgrin
Logget

Iversen
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #56 Dato: 11 April 2010, 14:08:36 »

Tak for det Lisa, ja vi glæder os også til at gøre noge der måske kan hjælpe, jeg skal bare lige have fat i saven  Humørgrin
Logget
Louise
Jr. Member
**

Vis profil
« Svar #57 Dato: 15 April 2010, 21:48:21 »

Jeg har et spørgsmål: tror 'man' íkke ccsvi har virkning på spms?

Kh Louise
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #58 Dato: 15 April 2010, 22:00:34 »

Så vidt jeg har kunnet læse forskellige steder, bl.a. Zambonis første papirer, så vil der være mindst, måske ikke nogen, bedring hos PP og SP MS'ere. Det er dybt deprimerende at det altid er de grupper, for dem hører jeg jo bl.a. til, og det er svært hele tiden at få at vide, at man nok ikke kan hjælpes. Men det ændrer ikke ved, at hvis/når behandlingen engang tilbydes her, så vil jeg afsted. Det skal i hvertfald prøves.
Logget

christian
Sr. Member

Beskeder: 327

Vis profil
« Svar #59 Dato: 15 April 2010, 22:09:03 »

Lisa - ved konferencen igår d. 14/4 hørte jeg altså Zamboni selv sige, at der også er opnået bedring for sekundær og primær progressive. (Måske skulle du få repareret lyden på din pc?)

christian
Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: