MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 16:19:01

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Skrå seng
| | |-+  Skrå seng
« forrige næste »
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Skrå seng  (Læst 20266 gange)
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #150 Dato: 07 August 2010, 11:03:10 »

Hej Ann.....

Op med sengen til de 15 igen og du kan bruge udelukkelses metoden Ikk...... :-)  Find to bøger på 3cm og smid under benene og den burde være hjemme.... Hmm...

God wee....... Leif.....
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 326

;-)

Vis profil
« Svar #151 Dato: 07 August 2010, 11:16:39 »

Ja Leif men problemet er, at jeg får ondt  Tvær

Og det kan jo være at overskud kommer tilbage igen..men det tager tid med sclerose.
Og jeg brugte nok lidt for meget overskud forleden..og lærer jeg af det til en anden gang??
Nej sikkert ikke.
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
LDNinfo
Jr. Member
**

Beskeder: 22

Vis profil WWW
« Svar #152 Dato: 07 August 2010, 23:40:55 »

Hej Ann!

Citat
Ja Leif men problemet er, at jeg får ondt

Leif har ret, og du har et problem!  Smiley  Hvorfor ikke løse det?

Citat
Og det kan jo være at overskud kommer tilbage igen..men det tager tid med sclerose. Og jeg brugte nok lidt for meget overskud forleden..og lærer jeg af det til en anden gang?? Nej sikkert ikke.

Med fare for at komme til at lyde som landsbytossen: Hvorfor ikke løse problemet med LDN?

Jeg håber du gider kaste et blik på den artikel med Dr. Gironi som jeg har tilføjet idag (http://www.msforum.dk/index.php/topic,269.0.html). Så kan du forhåbentlig se at du bl.a. lider af beta-endorfinmangel. Det er en af de rigtigt gode ting ved LDN: Ens smertetærskel bliver forøget (eller måske bare normaliseret?). Og det eneste man gør er at berøve sin krop for de selvsamme stoffer i et begrænset tidsrum, hvorefter kroppen selv sørger for resten! Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig på egne vegne, og mig har det hjulpet gevaldigt. Lad mig give et eksempel:

For et par år siden, efter at have været til en times holdfys., vrikkede jeg om på højre fod. Derefter udviklede jeg en inflammation i hælen (omkring achillessenen) som desværre er permanent. Den var voldsomt irriterende, jeg kunne stort set altid mærke den, men efter jeg er startet på LDN mærker jeg den stort set ikke. Ikke engang når jeg er til holdfys. - og sidste gang prøvede jeg at sjippe. Hele 50 sjip/gange (eller hvad det nu hedder) klarede jeg. Og det er kun nogle får år siden min elskede viv kaldte mig for "Stampe" (Du ved: Snehvide og de syv "små" dværge (hvad "fa.... skulle de ellers være?)).

Så i gang med LDN, og når det begynder at virke, så op med klodserne!  Grin

mkh
Mogens
Logget

LDNinfo.dk - information på dansk om LDN
LDNinfo
Jr. Member
**

Vis profil WWW
« Svar #153 Dato: 08 August 2010, 10:50:20 »

"Mindre" korrektion: "Stampe" er selvfølgelig fra "Bambi", og de er sikkert begge spist nu. Der gled vist for megen rødvin indenbord i går aftes!  Smiley
Logget

per west
Gæst
« Svar #154 Dato: 08 August 2010, 11:03:23 »

Det har været noget af et gilde... Både den elskede viv og Stampe og Bambi og Snevide og de 7 små dværge og et antal rødvinner gled indenbords. Jeg nøjedes med 3 glas whisky og et glas økologisk rødvin, for at fejre at jeg ikke skal tage mere pennicillin.

Og så røg der lige en hel halv hellefisk med i købet. Mums!

Ellers nogle flotte oversættelser du har lavet, Mogens. Jeg vil lige nærlæse lidt, og så ind og surfe på din hjemmeside...  Smiley
Logget
LDNinfo
Jr. Member
**

Vis profil WWW
« Svar #155 Dato: 08 August 2010, 11:59:01 »

Det var såmænd bare en "almindelig" lørdag aften med et par 300gr. kalverib-eye og en flaske Majostrojanni Brunello di Montalcino 1999. Den kære viv ville kun have et meget lille glas, og da det jo er en (døds-)synd er hælde god vin i vasken, så var jeg jo tvunget til selv at aflive den.  Grin

Rødvin til fisk?

Tak for anerkendelsen. Det var sgu' også hårdt. Bagefter var jeg fuldstændig 0-stillet i krydderen. Det har nok også været medvirkende årsag til smutteren med klassikerne.
Logget

per west
Gæst
« Svar #156 Dato: 08 August 2010, 12:29:24 »

Belliccia Montepulciano d' Ambruzzo er undtagelsen som bekræfter reglen, og så stod der på skiltet at den er økologisk. Det må jo nærmest være sundt, så. Kender godt fornemmelsen af at blive nærmest overmættet med ord, når noget skal oversættes.

Men en utrolig god øvelse for det kognitive, tror jeg... Hvor var det nu jeg kom fra?  Rullende øjne
Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #157 Dato: 08 August 2010, 13:55:51 »

Hej Mogens,

mange tak for dit bidrag Smiley
LDN har jeg først hørt om her på forummet..og jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke aner, hvad det er.
Desværre har jeg heller ikke overskud i min hullede hjerne Blink til at finde ud af mere..mit hoved er nu fyldt med CCSVI..økonomi..mod..og en masse andet. Kan ikke rumme mere.

Problemet håber og tror jeg bunder i den nye topmadras, som jeg fik 2 dage efter påbegyndelse af projekt 'skrå seng' Blink.
De første 2 dage var så super..og har også været nogle dage efter..derfor tror jeg, at det højst sandsynligt er madras.

Men tak Smiley

Ann
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #158 Dato: 30 August 2010, 19:48:03 »

Hej.

Efter at ha´sovet med wanna be skrå seng  (læs: Kæmpe dyne under hovedpude) i godt 2 mdr. har jo nu endelig fået taget mig sammen til at få smidt et par klodser under sengen......Så nu glæder jeg mig til at mands snorken også gerne skulle forsvinde  Tunge

Jeg spurgte en af håndværkerne på mit job, om de ikke havde et par stykker træ i overskud eller noget (fedte, fedte) ........Han kom så i tanke om, at de da nok havde nogle "leftovers" fra den gang der også var hospital i huset.........OG fluks kom nu ynglings håndværker op med 2 stk´s RIGTIGE sengeklodser, som han det vidst nok mente var blevet brugt til patienter med blodpropper osv. i benene......Ja, men altså IKKE et øje var tørt.
Så de røg straks under sengen da jeg kom hjem.....OG de er ALLEREDE testet til middagsluren......12 cm lagde jeg kækt ud med.....Men tror liiiiiige at jeg vender mine nye klodser til de er 8-9 cm høje, baaaaare så jeg lige kan vende mig til dem  Tunge

Har forøvrigt "surfet" lidt rundt OG fundet nogle MEGET fikse klodser til liiiiiiige at smider under sengen, hvis man som jeg ikke har giftet sig med en handymand Rullende øjne
- Faktisk er det min mooooar der lige surfede lidt rundt, for hun kendte da godt sådan nogle klodser  Grin, ja men hvad ved jeg?Spørgsmålstegn?- Jeg vågner jo ikke lige op en morgen og tænker: Hmmmmmmm gad vide om der findes sådan noget som en sengeklods  Chokeret - For så derefter at kaste mig ud i surfing på nettet.

Klodersen kan findes her: http://www.hjaelpemiddelbutikken.dk/shop/sengeklods-til-ben-743p.html

Hilsen
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #159 Dato: 30 August 2010, 20:38:49 »

Hej Charlotte - rigtigt godt fund! Held og lykke med det.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #160 Dato: 30 August 2010, 22:13:22 »

Der skulle self. ha stået klodserne  Blink

HAR også takket min mor.....Bliver jo helt misundelig, når jeg ser den nye moderne udgave.....Min klodser er jo tæt på at være antikke.....Gider IKKE vide hvem der har ligget i sengen over dem  Cool

Klodserne er nu vendt til godt 8,5-9 cm......Kunne godt se på manden, at hans ansigstkulør skiftede en anelse farve under "ligge-testen"........Og da han pev lidt over at han gled ned. Kom jeg i tanke om noget med nogle "underbenklæder", der vidst nærmest var endt oppe i halsregionen hos andre skrå-seng liggere  Grin....

Forsat god aften
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #161 Dato: 30 August 2010, 22:39:02 »

Fandt sørme også nogle (der gik lidt sport i det)  Blink Grin

http://butik.seniorland.dk/product.asp?product=778
Logget

Derhansi
Full Member

Beskeder: 167

Vis profil
« Svar #162 Dato: 30 August 2010, 22:47:05 »

Hey Charlotte

Ævv altså, nu havde jeg lige sådan glædet mig til at møde ham Hr. Klodersen (fed skirvefejl iøvrigt Grin)

Der Hansi
Logget

Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #163 Dato: 30 August 2010, 22:54:10 »

Måske jeg ser ham i nat  Rullende øjne

Charlotte
Logget

Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #164 Dato: 31 August 2010, 08:38:32 »

Godmorgen  Smiley

Så godt nok ikke Hr. Klodersen i nat  Cool....Men har sovet skønt.....Da jeg endelig faldt i søvn.

Min lænd er "udhvilet/afslappet" hvilket den ikke har været......Længe. Så nu er jeg spændt på hvad der sker det næste stykke tid.
-Måtte nive mig selv i armen flere gange.....Eller rettere min "sidemand".... (sorry skat  Kys), for at være helt sikker på at der stadig var liv, da der ingen snorkelyd var  Chokeret

God dag
Knus fra Charlotte

Logget

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: