MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 05:00:12

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Skrå seng
| | |-+  Skrå seng
« forrige næste »
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Skrå seng  (Læst 18052 gange)
Ann
Sr. Member

Køn: Hun
Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #165 Dato: 31 August 2010, 09:52:24 »

Ændrede min seng tilbage til de 15 cm i går og den hovedpine, som havde været konstant i 2 dage var forsvundet i morges Smiley

Kan godt mærke lidt meget langt væk..men slet slet ikke som de foregående dage Smiley
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #166 Dato: 31 August 2010, 10:56:40 »

Hej Ann.

Lyder godt med hovedpinen.
Har selv døjet med "min" den sidste uges tid. Nu ser vi hvad sengen kan udrette. Men har også en lille mistanke om, at det kan skyldes at jeg er gået ned i dossis af d-vitamin, da den for 1 mdr. siden var tip top ige. Så sclerose sygeplejersken sagde at jeg bare skulle tage 10 (enheder ) om dagen......Men det s..... jeg på. nu prøver jeg og øge min dossis.

God dag
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #167 Dato: 31 August 2010, 11:50:01 »

Hej igen Charlotte,

har normalt ikke hovedpine..så de sidste 2 dage har været ret unormale Blink

De 15 cm giver også bedre balance og mere overskud Smiley
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #168 Dato: 05 September 2010, 08:54:28 »

Hej
Nu har min kæreste fået klodser under sengen. Starter med 7,5 cm.
Efter første nat i skrå seng:
- ingen trykkende fornemmelse i hovedet (plejer altid være tilstede)
- ingen sovende hovedbund (også altid til stede)
- minimale hævelser over øjnene.
- opvågning uden hovedpine.
Det er da bare fantastisk, at allerede 7,5 cm gør så stor forskel. Hvad mon de 15 cm kan gøre?SpørgsmålstegnSpørgsmålstegnSpørgsmålstegnSpørgsmålstegnSpørgsmålstegn
 Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley.

K
Anne-Wiebke
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #169 Dato: 05 September 2010, 10:33:30 »

Prøv at hæve den til 12 cm inden 15 Smiley
Ja det har en super effekt Smiley
Logget

aw
Full Member

Beskeder: 121

Vis profil
« Svar #170 Dato: 13 September 2010, 16:12:06 »

Nu er sengen hævet til 14 og effekten er der fortsat de fleste dage.
K
AW
Logget

Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.
PiaB
Full Member

Beskeder: 111

Vis profil
« Svar #171 Dato: 13 September 2010, 16:33:30 »

Hejsa.

Der er skrevet et sted herinde hvor man kan købe stolper til at hæve sengen, men jeg kan bare ikke finde det. Er der nogle som kan hjælpe?

K.h Pia
Logget

Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10
Charlotte
Full Member

Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #172 Dato: 13 September 2010, 16:36:43 »

Hej Pia.

De kan findes her : http://www.hjaelpemiddelbutikken.dk/shop/sengeklods-til-ben-743p.html

God fornøjelse Blink
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #173 Dato: 04 Oktober 2010, 09:57:04 »

Hej alle..men måske mest Christian Blink

Nu har jeg ligget på 'skrå seng' i 2 mdr. og synes, at trætheden er forøget en del  Tvær

Er det 'normalt' Spørgsmålstegn..

Er ellers glad for at sove på 'skrå seng'.

Ann
Logget

hck
Jr. Member
**

Beskeder: 54

Vis profil
« Svar #174 Dato: 04 Oktober 2010, 16:25:41 »

Hej Ann!
Jeg ved ikke om du kan bruge mine erfaringer til noget, men her kommer de i hvert fald:
Jeg har sovet i skrå seng  i nu godt 3 mdr. og har prøvet lidt forskellige højder:
Jeg startede sidst i juni med 7,5 cm og fik straks en mærkbar effekt: ingen brændende fødder om morgenen og meget bedre ben til straks at stå ud af sengen (du ved mindre svaghed, stivhed og svimmelhed). Og så en fantastisk meget bedre nattesøvn. Jeg var meget overrasket og glad tog jeg 2 træklodser med flyet på sommerferie i Spanien. Cool
Fint nok, men man skal jo højere op, så efter ca 1 md. fik jeg hævet sengen til ca. 11 cm, og det virkede præcis som ved 7,5 cm, ingen forskel, så jeg prøvede at gå helt op på 15 cm, og håbede på yderligere en effekt....
Men nu forsvandt den himmelske nattesøvn, jeg fik hovedpine (det plejer jeg ellers ikke at ha'), så den røg ned igen....på ca. 9cm  hvor jeg nu har været i 1,5 måned, med god effekt.
Det jeg selv konkluderer er, at jeg tror man individuelt skal finde det punkt, der giver det bedste resultat. For mig har der været så meget ubehag ved de 15 cm, at nattesøvnen blev forværret, trætheden øget og forbedringerne druknede.
Men jeg har super effekt igen nu ved 9 cm, som ved 7,5 - bare endnu bedre Smiley (er også begyndt at drømme helt vildt).
Måske har jeg været for utålmodig og gået for hurtigt frem, for nu føler jeg mig meget tilvænnet til 9 cm, og hopper nok snart lige så stille op på 10...
Det er lidt rodet, men jeg håber du kan bruge det til noget. Primært vil jeg foreslå at gå langsomt frem, måske er det et spørgsmål om tilvænning og tålmodighed.
 Blink Hanne

Logget

Attakvis sc. 1999. Nu måske sp.
Nej til medicin og "kontrol" på sc.klinikken (=nonsens). Ja til humor og et godt grin :-D
Er gående på kortere strækninger, bruger hjælpemidler på længere distancer - meget varierende.
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #175 Dato: 04 Oktober 2010, 16:55:45 »

Hej Hanne,

er altid rart at høre om andres erfaringer Smiley Tak for din beskrivelse Smiley

jeg har ellers god effekt..lige bortset fra træthed, lidt hovedpine en gang imellem og nogle enkelte mindre smerter i lænd og lår.

Men det kan være, at jeg skal prøve at lave det om til 12 cm, som jeg har haft før.

Det kan jo ikke skade at prøve Smiley

Smil fra Ann
Logget

hck
Jr. Member
**

Beskeder: 54

Vis profil
« Svar #176 Dato: 04 Oktober 2010, 19:33:40 »

Nej, det har du ret i. Prøv da bare det! Blink
Tilbage-smil
Hanne
Logget

Attakvis sc. 1999. Nu måske sp.
Nej til medicin og "kontrol" på sc.klinikken (=nonsens). Ja til humor og et godt grin :-D
Er gående på kortere strækninger, bruger hjælpemidler på længere distancer - meget varierende.
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #177 Dato: 05 Oktober 2010, 12:44:27 »

Hej

Mht træthed - det er jo ikke rart.... Jeg har ikke umiddelbart et godt svar, men kan fortælle om mine egne erfaringer på området:

Jeg har fundet ud af, at når jeg sover på venstre side (specielt hvis jeg gør det en hel nat igennem), så har jeg det skidt når jeg vågner. Jeg har været ude for at kunne mærke enkelte MS-symptomer, som jeg ellers er sluppet af med. Jeg er derfor begyndt at sove udelukkende på ryggen, eller på højre side. Det er nu længe siden at jeg har haft det skidt når jeg vågner om morgenen.

Min teori går på, at min venstre halsvene ikke leder nok blod tilbage, eller at jeg måske på en eller anden måde får blokeret noget tilbageførsel ved at sove på venstre side.

Jeg sover aldrig på maven (kan ikke holde det ud), men det ved jeg at mange kvinder gør. Når man sover på maven er man nødt til at dreje hovedet hårdt til venstre/højre. Spørgsmålet er - er det godt for tilbageførsel af blod fra hjernen? Prøv evt at eksperimentere lidt med at sove på ryggen/siden istedet (jeg ved at det kan være svært, men det er faktisk muligt at ændre favorit-soveposition :-) )

Mht ondt i ryggen/lænden: Det kan skyldes en seng der er for blød, eller at den er lagt i facon. Hvis måsen synker for langt ned i madrassen når man sover - så kommer der et tryk på lænden/rygsøjlen som ikke er sundt. Det kan give ryg/lænde-problemer. Få evt fat i en topmadras (fx fra Jysk) - eller undersøg om sengen måske skal skiftes  Vred

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Tut
Full Member

Beskeder: 148

..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !

Vis profil
« Svar #178 Dato: 05 Oktober 2010, 15:33:19 »

Hej Christian.

For dybt liggende mås må omhandle mig  Grin

Jeg havde en Soft Tempur Topmadras, hvor måsen lige pludseligt stak for dybt med djævelske smerter til følge.

Den blev skiftet ud med en Medium Tempur fuld madras (14 cm høj) af kommunen, og den blev ALT for hård, så det gav nogle andre rygsmerter.

Den blev så skiftet ud med en fabriksny Soft Topmadras, og det gik godt de første dage, men efter et par dage lå måsen for dybt igen. Derfor har jeg eksperimenteret med at løfte måsen som tidl. beskrevet, og jeg overvejer  at bytte min Soft topmadras til en Medium topmadras og håbe på den rette fleksibilitet.

Vh. Tut
« Sidste ændring: 05 Oktober 2010, 15:51:39 af Tut » Logget

39 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Svar #179 Dato: 05 Oktober 2010, 15:44:21 »

Hej Tut

Ja lige præcis - og faktisk er det ekstra aktuelt i forbindelse med skrå seng, idet man pga af tyngden risikerer at overkroppens vægt (og måsens?) trykker måsen ned i sengen. Det er langt sundere at få et svagt træk i rygsøjlen mens man sover, end at få et tryk - det opnår man ved at sengen har den rette hårdhed.

Christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: