MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 16:27:38

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  gruppe tur til polen
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: gruppe tur til polen  (Læst 1853 gange)
Anders
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 670

Vis profil
« Dato: 22 Februar 2010, 20:38:54 »

skal vi ikke samle en gruppe og når vi ved hvor mange vi er så prøve at snakke med den læge vi nu finder bedst og få lavet en "gruppe rabat" .. der er ikke længere til polen end vi kan køre derned.. jeg har fin adgang til busser  med god plads til 9 personer og til kørestole osv...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #1 Dato: 22 Februar 2010, 22:05:32 »

Fint, jeg vil gerne med på en tur - enten Polen, USA,  whatever - men ikke Bulgarien.

Men det skal være en bus med toilet. Min overaktive blære er meget irriterende, og da jeg ikke har kontrol over den overhovedet, skal jeg tit på WC, og det skal være NU når blæren kalder. Et toilet i umiddelbart nærhed er en nødvendighed.

Min bil, en Renault Trafic, har 4 sæder hvis vi ikke bliver flere.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: 22 Februar 2010, 23:01:09 »

der er desværre ikke noget toilet i nogle af de usser jeg har til rådighed.. men jeg har vist et i båden man kan tage med sig... så skal vi bare holde ind så du får lidt fred... det tager jo kun ca 11 timer... og så er der 1 time + til færge.. en ja 10 timer i bil er langtid...men forhåbentlig er det kun den ene vej Smiley
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 22 Februar 2010, 23:24:23 »

øøøøhhh - færge?? Jeg bor mindre end en time  fra den tyske grænse. jeg skal ikke bruge færge.

Vi bliver nok lige nødt til at finde ud af, hvor de forskellige bor, så der kan laves en rute.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: 22 Februar 2010, 23:32:11 »

ja sorry det er bare mig der ikke tænker over at vi bor lidt fra hinanden.. jeg er fra kbh.. men jeg har lige skrevet til dem fra frankfurt her til aften så lad os nu se hvor meget de kan... selv er jeg meget tryk ved polen da de efterhånden har lavet mere end 300 så det er jo ren rutine for dem...
Logget

Leif
Sr. Member

Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #5 Dato: 01 Marts 2010, 18:36:44 »

Lige modtaget denne mail fra simka i Polen......

Dear Sirs,

We are informing that you have entered our waiting list for 2011 and took your place in our programme. Doctors’ schedule is fully booked for 2010.

We are also kindly asking for your patience – please do not send either follow-up messages or any messages to doctors because all of them are sent back to our mailbox. We will contact you in due time.

The more messages we receive the longer the process of registration is!

Thank you very much for your understanding.

Please also visit our website – www.euromedicpoland.com Now some of the information is available only in Polish but in a few days English version of the site will be completed.

Kind Regards,
--
Marta Cichy
Patient Coordinator
Euromedic
Poland

Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 01 Marts 2010, 23:15:42 »

yep den fik jeg også i dag... har skrevet at jeg gerne vil på deres afbuds liste... det kan jo ske at nogle ikke møder op.. og polen kan man komme til meget hurtigt med fly...
Logget

Betty
Full Member

Beskeder: 141

Vis profil
« Svar #7 Dato: 02 Marts 2010, 12:52:26 »

Hej Anders

Jeg forstår godt at du er ivrig efter at komme afsted, men hvis de får afbud håber jeg at de tager fra den gamle ende af listen. Jeg har stået på listen siden december 09 og jeg ville føle mig lidt forbigået hvis de tog nogle af de nytilkomne på listen først.

håber at vi alle snart kommer afsted
Betty
Logget

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: 02 Marts 2010, 13:42:36 »

det er jo ikke sikkert at folk som har planlagt en tur lige kan ændre deres planer fra dag til dag.. og der ville det være fedt med en sådan liste...
Logget

Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 02 Marts 2010, 14:14:52 »

De har en liste som går et år frem, jeg ved ikke hvad de gør ved dem der ikke er plads til på listen et år frem i tiden. Mon ikke de fleste lfor det meste kan afse tid til sådan en tur? ok, jeg har da en periode hvor jeg helst ikke vil afsted, min datter skal giftes og det vil jeg ikke gå glip af. Regner da med at jeg får besked lidt før jeg skal være der, der er jo lige nogle ting med ferie der helst skal ordnes.

Betty
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #10 Dato: 02 Marts 2010, 17:17:24 »

Jeg er så naiv, at jeg tror, at inden 2011, så vil de første steder her i DK, hvor man kan blive undersøgt, være i gang. Jvf. det nyhedsbrev, Christian i en anden tråd citerede fra, så er der i verden stigende erkendelse af, at CCSVI er en reel lidelse, og at der skal gøres noget ved det. På et tidspunkt vågner de op herhjemme, det er jeg sikker på. Jeg krydser fingre.
Logget

Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #11 Dato: 02 Marts 2010, 23:30:56 »

lige min pointe betty.. de kan ringe/skrive til mig i aften og jeg står der i morgen tidlig... og det er ikke alle der kan det... det er jo også synd hvis en tid går til spilde...
Logget

Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #12 Dato: 03 Marts 2010, 12:56:29 »

Jeg regner da med at man melder afbud i god tid hvis man er forhindret, så den næste i rækken kan blive varskoet, selvfølgelig kan der pludselig opstå sygdom eller ske uheld så man ikke når det, men hvis nogen udebliver er det vel for sent at skaffe en anden, dagen efter er ikke godt nok, der er nogen andre som står og venter næste dag, nej vi må nok alle være tålmodige og vente på en indkaldelse, men jo flere steder der begynder at behandle jo hurtigere går det forhåbentligt.
Logget

Betty
Full Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 15 Marts 2010, 16:29:00 »

Så har jeg fået svar fra Polen om ventelisten måske går hurtigere, og øv, de forventer ikke at behandle mig før september, og så slutter mailen med "please be patient"  NEJ, JEG VIL AFSTED NU !!
(undskyld men jeg stod ikke forrest da der blev uddelt tålmodighed)  Sørgelig

Betty
Logget

Per West
Gæst
« Svar #14 Dato: 15 Marts 2010, 18:55:30 »

Det er der ikke noget at sige til, Betty. I vores branche har vi ikke tid til pjat...  Tvær Tvær Tvær Tvær
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: