MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
09 Februar 2012, 03:21:11

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.976 Beskeder i 551 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Links til andre CCSVI sites
« forrige næste »
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Links til andre CCSVI sites  (Læst 6977 gange)
per west
Gæst
« Svar #60 Dato: 05 August 2010, 13:49:48 »

Lad os håbe det kan blive den lille brik som får hele lavinen til at rulle. Vi trænger til at vaskulogerne får deres mindreværdskompleks behandlet, så de tør drage deres egne konklusioner, og se at komme igang.

Der er så meget der tyder på, at neurologerne ikke helt har styr på hvad de går og gør, hvilket vel egentlig er meget forståeligt, når de forsøger at analysere på hvad som sker i en defekt biologisk mekanisme.

Bare at få styr på de der lumske/hjælpsomme T-celler kræver noget mere end 10 Soelbergere. Bare for at ta et eksempel: http://www.plospathogens.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.ppat.0030123

Det kan trætte enhver hjerne, og næsten gi sclerose i sig selv. Gad vide hvor mange gange det skal læses igennem, for at få en fornemmelse af en sammenhæng med vores situation... Nogle mikrobiologer tilstede?  Tunge
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #61 Dato: 05 August 2010, 15:24:16 »

Jeg begyndte at læse, men opgav meget hurtigt.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #62 Dato: 06 August 2010, 11:14:17 »

Et interview mellem canadisk tv og Dr. Tariq:

http://www.facebook.com/topic.php?uid=118845594825650&topic=86
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Lis
Gæst
« Svar #63 Dato: 19 August 2010, 20:20:16 »

Hej igen!

Jeg sad og rodede rundt på en bosnisk hjemmeside, da dette link poppede op.
En total oversigt over ALLE klinikker og hospitaler i hele verden, der undersøger og opererer for CCSVI.

Der er rigtig mange, - også en på Island f.eks.

Lis

P.S. Danmark står sandelig også på listen, - men det er MS-Forum, der kommer frem, når man klikker :-)

« Sidste ændring: 19 August 2010, 20:23:37 af Lis » Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #64 Dato: 19 August 2010, 21:09:46 »

Hej Lis,

uanset hvilket land jeg trykker på, er det MSForums hp, som dukker op Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn
Logget

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #65 Dato: 19 August 2010, 21:20:50 »

Hos mig er der ikke et eneste link, der virker.

Jeg bruger firefox - muligvis derfor??
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Lis
Gæst
« Svar #66 Dato: 19 August 2010, 21:29:33 »

Hej igen . . .

Så skriver jeg lige linket på gammeldags facon:

www.ccsviclinic.com/index.php?=Main_page

Så ser vi om det virker!

Jeg har selv lige været inde og se på Bahrein, og det virkede hos mig :-))

Lis

Det virker  Humørgrin
« Sidste ændring: 19 August 2010, 21:32:15 af Lis » Logget
per west
Gæst
« Svar #67 Dato: 20 August 2010, 06:39:19 »

Blev du så liberated, Lis?  Rullende øjne
Logget
Lis
Gæst
« Svar #68 Dato: 20 August 2010, 08:09:49 »

Ohhhh yeah Per!

Og det er mange år siden første gang, ca. dengang jeg fandt ud af, at hvis jeg skulle jeg vælge mellem et ægteskab og et klædeskab, - ja, så foretrækker jeg altså klædeskabet!!  Grin

Jeg har SÅ svært ved at bruge ordet "liberation" om en operation, - jeg ville godt nok ønske, det hed noget andet.

Har du fået sovet, eller har du bagt flere brød i nattens løb? Måske du er begyndt at leve af det??!!

Så i morges et spændende indslag på TV om MR-scan, dopplerundersøgelse og operation af patienter med migræne, hvor man går ind og undersøger "the bloodvessels" (fremgik ikke hvilke) og deres placering og snoninger rundt om nervebaner. Operationen gik ud på, at løsne blodårerne, replacere dem og indsætte kirurgisk teflon, så nervebanen ikke blev klemt. Ret interessant! Og der virker! - Om ikke andet, så sker der kirurgiske fremskridt inden for andre områder af patologien, hvor ellers kun lægemiddelindustrien har haft eneret.

Jeg har sovet fladt i nat, og har sovet ualmindeligt godt. Vågnede ikke med benene ud over fodenden eller med div. beklædningsgenstande rundt om halsen. Er heller ikke forkølet i dag!

God dag til alle!

Lis
« Sidste ændring: 20 August 2010, 09:24:33 af Lis » Logget
Lis
Gæst
« Svar #69 Dato: 22 August 2010, 17:11:39 »

Hej!

Skulle bruge en information fra bladet Q (et dansk livsstilsmagasin for yngre kvinder), og der står denne måned på forsiden: Kureret for Sclerose
Og inden i bladet er der en artikel med Karina fra Vissenbjerg om hendes besøg og operation i Frankfurt.

Prøv at google Q magasin, og se det selv!

Godt, der er nogen, der sørger for at bringe nyheder til torvs, Karina har både været på TV2 Fyn og nu også i damebladene.

Lis
« Sidste ændring: 22 August 2010, 19:14:11 af Lis » Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #70 Dato: 22 August 2010, 19:01:47 »

Får simpelthen røde knopper når nogen kalder det for kur eller helbredelse Smiley Så typisk medier.

Og linket til tv-udsendelsen har været slået op herinde..iøvrigt er hendes vene desværre klappet sammen igen.
Logget

Lis
Gæst
« Svar #71 Dato: 22 August 2010, 19:20:56 »

Hej igen Ann!

Ja, det har jeg netop fået at vide pr. telefon. Det er synd for hende.

Jeg er lidt ligeglad med om medierne kalder det for "helbredelse" eller "kureret", - bare budskabet når frem til alle de, der desværre stadig ikke ved noget om CCSVI, - samt, at det ER muligt at gøre noget for at optimere helbredet.

Lis
« Sidste ændring: 22 August 2010, 19:31:12 af Lis » Logget
Lis
Gæst
« Svar #72 Dato: 22 August 2010, 19:29:16 »

Hej!

Nu fandt jeg endelig ud af noget omkring dr. Jacek Kostecki i Polen.

Han er ansat i en organisation, der hedder "The American Heart of Poland", og de benytter offentlige sygehuse til deres karkirurgiske operationer.

Der er kontorer over hele Polen.

Lige nu kører Kostecki et forsøg med CCSVI, hvor der er 3 læger involverede, en til MR-scan, en til doppler, og så Kostecki selv til operationen. De konfererer ikke den enkelte patient før operationen er færdig, hvor de så sammenligner deres resultater.

Er det hos Kostecki man generelt anvender stents? Eller var det et andet sted i Polen?

Og hvor var det, man var indlagt en dag ekstra??

Jeg synes, det er en svær beslutning at tage, hvor jeg skal tage hen og få operationen udført.

Kommer man til efterkontrol hos Kostecki efter 3 måneder?

Hilsen

Lis

Logget
Ann
Sr. Member

;-)

Vis profil
« Svar #73 Dato: 22 August 2010, 19:35:27 »

Hej igen Ann!

Jeg er lidt ligeglad med om medierne kalder det for "helbredelse" eller "kureret", - bare budskabet når frem til alle de, der desværre stadig ikke ved noget om CCSVI, - samt, at det ER muligt at gøre noget for at optimere helbredet.

Lis

Hej Lis,

Nej det synes jeg ikke, for det er gennem medierne at budskabet skal spredes.
Og det er en lindring IKKE en kur/helbredelse.

Hvad medierne giver videre, falder tilbage på os..og vi vil fremstå som nogle løgnere og naive mennesker uden realitetssans.
Det har jeg ikke lyst til Smiley
Logget

per west
Gæst
« Svar #74 Dato: 22 August 2010, 21:35:00 »

Synes godt jeg kan se de knopper... Chokeret

Hvem ved hvordan en vellykket veneudvidelse ser ud 5 år efter operation? Er der stadig plaks, eller har hjernen restitueret sig selv? Naturen veje er uransalige, og det er ikke længe siden man påstod at hjerner ikke kunne danne nye celler, men nu viser det sig, at det kan de godt. Gider/overkommer ikke lige at finde et link i min rodebunke, til at dokumentere denne påstand, som ikke bør stå til troende og evt. sammenfald med eventuelle nulevende personer er helt tilfældigt og offentliggjort uden ansvar.  Cool
Logget
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: