MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 16:46:36

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Forsikring ved Liberation
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Forsikring ved Liberation  (Læst 2385 gange)
christian
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 327

Vis profil
« Dato: 28 Februar 2010, 11:46:08 »

Hej - er der nogen der kender til "Second Opinion ordningen hos Sundhedsstyrelsen"?

Det er en mulighed man har for at appellere til sundhedsstyrelsen om at få betaling (og forsikring tror jeg) for eksperimentelle behandlinger. Det har hidtil været brugt ifbm kræft, men jeg kan ikke se hvorfor MS skulle være anderledes?

Se her:

http://www.sst.dk/Behandlingsforloeb%20og%20rettigheder/Eksperimentel%20behandling.aspx

christian
« Sidste ændring: 14 Marts 2010, 08:26:21 af hag » Logget

Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.
Per West
Gæst
« Svar #1 Dato: 28 Februar 2010, 11:52:11 »

Udpeger sundhedsstyrelsen eksperter inden for det pågældende sygdomsområde, og så sidder vi igen tilbage med et neurologisk udsagn. Hjælp. Vi er blevet gidseltaget! Chokeret
Logget
kenneth
Full Member

Beskeder: 114

SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: 28 Februar 2010, 15:36:46 »

Hej Christian

Jeg undersøgte det (og ansøgte selv) mens jeg planlagde min stamcelle-tur.

Det er en 'umulig' mulighed - men lyder godt at det danske systm har den mulighed. Journalisten fra BT, der  lavede stor artikel med mig, borede lidt i den ordning. I 2008 var der 1196 ansøgninger - men kun 48 fik bevilliget og det var alle kræftpatienter.

Problemet er netop at vi skal henvises af 'eksperter' = vores 'kære' sklerose neurologer for bare at kunne ansøge! Men så skal vi tænke udenfor boksen og få scanning og bevis og så kontakte en kredsløbs-ekspert (UDEN af nævne MS).... et forsøg værd - og du har beviset for at den er gal med det kredsløb! :-)

Mvh

Kenneth
Logget
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: 28 Februar 2010, 23:00:19 »

Per - måske kunne man skrive til ham og spørge hvordan han har fixet det med forsikringen? Vi bor jo i EU - så i princippet er vi vel sidestillet med ham ?

(Jeg er ret dårligt til tysk.... måske kunne din far?  Blink )

christian
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #4 Dato: 28 Februar 2010, 23:26:20 »

Christian, så vidt jeg ved (men få det hellere bekræftet) så er tyskerne godt nok i EU, men de har et helt andet sundhedssystem end vores. Det er mere som det amerikanske.

Vi har som danske statsborgere og skatteydere ret til fri behandling. Tyskere har et forsikringssytem lig med det amerikanske. De betaler efter indkomst til  en sygeforsikring, der sikrer ret til behandling, det de kalder "Krankenkasse"  - altså sygekasse.
« Sidste ændring: 01 Marts 2010, 11:49:08 af Lisa.T » Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Per West
Gæst
« Svar #5 Dato: 01 Marts 2010, 01:25:34 »

Jeg sætter "die Alte" på sagen og så ser vi hvad han kan fortælle. Men jeg tror Lisa har ret. Det er vist en mere forsikringslignende ordning de har. Måske lidt ligesom Sygesikringen Danmark, som jeg jo ikke er medlem af, da jeg aldrig plejer at fejle noget...  Tvær
Logget
Per West
Gæst
« Svar #6 Dato: 01 Marts 2010, 11:20:43 »

Hej Per

Her kan i læse alt om den tyske KRANKENKASSE: www.krankenkasseninfo.de

Det er, som Lisa mener, en lovpligtig sygeforsikring, som alle Tyskere har ret til.

Håber linket giver jer svar på alle jeres spørgsmål; der er mange afsnit, bl. andet om indlæggelse på sygehus.

Såfremt Google ikke giver ordentlige resultater, så nævn de afsnit der er interessante for jeres sygdom; så kan jeg oversætte dem.

Kærlig hilsen

Far

Fik jeg lige i mail fra fatter. Jeg har ikke været inde at læse endnu, men jeg er ret sikker på, at vi her i Dansk regi, blot er ofre for det danske system som har bredt sig ud, også i sundhedssektoren: Der skal nedsættes udvalg og diskuteres og belyses af eksperter, og så længe man gør det, koster det ikke noget på det budget, som der diskuteres om.

Så der skal findes en innovativ vildmand, med noget at skulle ha sagt, og som ikke kun tænker på, hvor behageligt livet dog er for mig selv. Nå. Det var lidt om samfundspolitik, og at alt har en sammenhæng.

Selv en fødselsdato.... Rullende øjne
Logget
Per West
Gæst
« Svar #7 Dato: 01 Marts 2010, 11:42:42 »

Næsten 95% af alle fordelene ved den lovpligtige sygeforsikring selskaber er forpligtet af lovgiver. For forsikrede, dette betyder, at sygesikringen er altid betales for, hvad der er behov for, og udgifter til medicinsk behandling, uanset om bidraget er betalt.

Ud over de centrale tjenester, er der nogle ekstra tjenester, der kan gøre sygeforsikring i dit skøn, der ydes af selve loven. Disse tjenester er også benævnt statutten for ydelser, som de skal være skrevet i de forskellige vedtægter sygesikring. Statutten for forebyggende tjenester omfatter ambulante behandlinger, tilvejebringelse af øgede midler til rehabilitering behandlinger, og omkostningerne ved alternative healing metoder, og supplerende doser

Oversat i Google, og med lidt god vilje kan det godt forstås hvad der ydes til, blot man betaler til sin "krankenkasse".

Den specifikation har vi ikke i DK, for vi betaler jo verdens højeste skat og har selvfølgelig derfor vores på det tørre.  Humørgrin
Logget
Per West
Gæst
« Svar #8 Dato: 03 Marts 2010, 04:49:12 »

http://temp.scleroseforeningen.dk/Nyheder/2009/Sundhedsforsikringer.aspx

Efter min mening en meget uheldig udvikling for os sclerosister... Især os uden arbejdsgiver til at forhandle en fællesforsikring på plads.
Logget
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 04 Marts 2010, 12:25:36 »

Hej - jeg tænkte lige på - Skipper er nu taget til Tyskland igen med sin kone, denne gang formentlig for at få hende opereret for CCSVI.

Hvordan er Skipper mon sluppet igennem det med forsikring?

Skipper ?

christian
Logget

Skipper
Full Member

Beskeder: 131

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #10 Dato: 04 Marts 2010, 12:42:52 »

Hej - jeg tænkte lige på - Skipper er nu taget til Tyskland igen med sin kone, denne gang formentlig for at få hende opereret for CCSVI.

Skipper ?

christian
 Christian. Nej vi tager IKKE til Tyskland for en operation heller i denne omgang! Som jeg skriver i min kopi (som er vort private brev til Bertil Haarder, og som vi kun vedlagde til information, og hvis indhold vil selv står inde for, da vi bestemt ønsker at tale på andres vegne uden forudgående advis). Vi tager til Dr. Vogl, fordi han er en af Europas førende inden for vascular forskning, og herunder inddrager CCSVI i dette. Men specifikt, hvorledes CSSVI influerer på sclerose er efter hans - og nok også vores - opfattelse, er nok ikke helt på plads. Nok er vi lige så utålmodige som de fleste andre sclerosepatienter, men vi skal have vished for, at de ulemper, der bevisligt findes , også er klarlagte. Ingen kommer ud af denne tillværelse med livet i behold, og man skal ikke se spøgelser allevegne. Men vi skylder os selv at tjekke det, vi har praktisk mulighed for. Derfor tager vi turen en gang til. Men jeg vil "gå til" Dr. Vogl og tage en dialog!
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Efter to år still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://web.mac.com/leif_kat/www.andersen-farmer.dk/Intro.html
Skipper
Full Member

Beskeder: 131

Skipper og kone

Vis profil WWW
« Svar #11 Dato: 04 Marts 2010, 12:45:36 »

Skipper ?

christian
 Christian. Nej vi tager IKKE til Tyskland for en operation heller i denne omgang! Som jeg skriver i min kopi (som er vort private brev til Bertil Haarder, og som vi kun vedlagde til information, og hvis indhold vil selv står inde for, da vi bestemt ikke ønsker at tale på andres vegne uden forudgående advis). Vi tager til Dr. Vogl, fordi han er en af Europas førende inden for vascular forskning, og herunder inddrager CCSVI i dette. Men specifikt, hvorledes CSSVI influerer på sclerose er efter hans - og nok også vores - opfattelse, er nok ikke helt på plads. Nok er vi lige så utålmodige som de fleste andre sclerosepatienter, men vi skal have vished for, at de ulemper, der bevisligt findes , også er klarlagte. Ingen kommer ud af denne tillværelse med livet i behold, og man skal ikke se spøgelser allevegne. Men vi skylder os selv at tjekke det, vi har praktisk mulighed for. Derfor tager vi turen en gang til. Men jeg vil "gå til" Dr. Vogl og tage en dialog!

Hov - der var en smuttter. Der skal stå: da vi bestemt ikke ønsker at tale på andres vegne uden forudgående advis)
Logget

Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Efter to år still going strong uden bivirkninger. Se evt. hendes blog på: http://web.mac.com/leif_kat/www.andersen-farmer.dk/Intro.html
christian
Sr. Member

Vis profil
« Svar #12 Dato: 04 Marts 2010, 12:50:43 »

Ok fint Skipper

Måske - når du alligevel er hos ham - kunne du spørge hvordan han mener vi danskere kan slippe ud af det problem med forsikringen?

Jeg mener - hvis det er så svært at finde en forsikring der vil dække en eksperimentel behandling her i DK - så er det vel det samme for folk fra andre lande?

christian
Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: 04 Marts 2010, 13:55:54 »

Jeg håber på, at i april når resultaterne fra Buffalo kommer, så er CCSVI en realitet og behandlingen ikke længere eksperimentel. Så er problemet med forsikring løst.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #14 Dato: 04 Marts 2010, 15:27:52 »

Jeg har lige kort snakket med min far (det forhenværende folketingsmedlem) og han mener bestemt, at uanset hvilken behandling vi får i udlandet, så er vi dækket forsikringsmæssigt af den almindelige danske sygesikring - det gule kort. Han havde ikke lige så meget tid, han stod med det ene ben ude af døren, men han vil undersøge det lidt mere når han kommer hjem igen om nogle dage, men han mener ikke, at der er problemer forsikringsmæssigt - vi er dækket som danske skatteborgere.
Logget

Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: