MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 16:47:27

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  CCSVI - Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency
| | |-+  Forsikring ved Liberation
« forrige næste »
Sider: 1 2 [3] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Forsikring ved Liberation  (Læst 2385 gange)
Charlotte
Full Member

Køn: Hun
Beskeder: 194

ALDRIG færdig....ALTID på vej :-)

Vis profil
« Svar #30 Dato: 28 Juni 2010, 23:19:17 »

Liiiiige et spørgsmål  Rullende øjne

Hvad har I der har fået liberation gjort i forbindelse med forsikring?Spørgsmålstegn?

Her tænker jeg (Ja man tænker jo en del over det her, når der nu ikke ER anden udvej end udlandet)
Hvad nu "hvis noget går galt" og man er nødt til at være indlagt på hospitalet længere tid?Spørgsmålstegn? osv. osv. - Hjem tænker jeg at jeg nok skal komme.........

Jeg satser så på at tage til Düsseldorf og ikke Polen, da jeg har en veninde der bor i Düsseldorf.......I forvejen er jeg en anelse utryg bare ved tanken om en operation. OG at det så bliver nødt til at forgå i udlandet gør det ikke ligefrem bedre.............Lægerne på klinikken ligger blandt de 10 bedste i Tyskland....Det er jo ok....det siger min fornuft mig også....meeeeeeeeeeen alligevel  Sørgelig

ER vi eller KAN vi overhovedt tegne nogen form for forsikring, når vi nu selv tager valget og ligefrem selv "opsøger" en operation udenlands?Spørgsmålstegn

Håber virkeligt at en eller anden har noget input omkring det her....Synes kun at jer ser at vi IKKE er dækket på nogen måde....Eller?Spørgsmålstegn

Mange hilsner
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #31 Dato: 29 Juni 2010, 11:59:48 »

Hej Charlotte

Mig bekendt er det ikke lykkedes nogen at få en forsikring der dækker den slags. Jeg har spurgt hos Ameds i Polen, men de siger at der ikke er nogen som er interesserede i at udbyde en sådan forsikring. Man er desværre nok nødt til at tage chancen. Indtil nu har der dog heller ikke været nogen problemer så vidt jeg ved.

Der har været noget bøvl med dr Vogel tidligere - men det virker til at han er ved at bløde op. Jeg har dog indtryk af at det kommer lidt an på hans humør når man fanger ham  Rullende øjne

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #32 Dato: 29 Juni 2010, 17:20:28 »

Hej Christian.

Tak for dit svar.
Blev det klogere og gider IKKE bruge tid på at lede mere.....Føler i forvejen, at mine 2 hjernehalvdele er ved at slå kryds, over alt det jeg har søgt, læst og følt at jeg måtte tage beslutninge til de sidste 2 mdr.s tid  Rullende øjne

jeg er heller ikke stødt på noget som viser, at der er gået noget galt hos nogen, andet end de 2 i USA. Og der var den ene vidst pga. det blodfortyndende medicin og den anden pga. stents.............Hviklet jeg håber på IKKE bliver aktuelt, men der er jo også allerde nogen nye til vener istedet for.
Nu skal jeg jo først liiiiiiiiige undersøges. Satser på evt. at kunne komme til i uge 30 på en af klinikkerne i Düsseldorf.

Men lidt bekymret er man vel altid.............Måske det er en kombination af frustration over at vi må drage udenlands og bare generalt at der skal være "orden" på tingene  Blink

God dag
Charlotte
Logget

RRMS / Attackvis sclerose diagnose juni 2002......Rebif 22 siden september 2002....Træt,træt, træt/ Gående/ Flexjob. CCSVI: 40% forsnævring........ EDSS: 1,5
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #33 Dato: 29 Juni 2010, 18:56:24 »

Ja så kan vi jo vælge mellem pest eller kollera  Tvær

Men, Anders du har jo selv været der, så du har sikkert været lige så frustreret som jeg og alle de andre der vælger at forsøge sig med en tur til udlandet er.
Jeg føler bare heller ikke at jeg har noget valg. Jeg har været en af de få, med et mildt forløb i de 8 år jeg har haft MS. Er på 2 attack pt. med føleforstyrrelser. OG der ville jeg meget gerne forsøge at holde det................

Nu snupper jeg den undersøgelse først....De ringede idag, men nåede ikke at tage tlf. og da jeg ringede tilbage efter min tur til fys.....Ja så var hun s.. gået for idag.
Så kan ringe imorgen efter kl. 9..................... Blink
Krydser fingre for en evt. tid i uge 30. Skal under alle omstændigheder IKKE have Liberation der, ligegyldigt hvad de finder eller ikke finder. Er nødt til at have planlagt pasning af guldklumpen da jeg ikke synes hun skal med.......SÅ må jeg jo tage "det" til den tid.................OGSÅ uden forsikring Chokeret

Hilsen
Charlotte

Logget

hag
Administrator
Hero Member

Beskeder: 834

Vis profil
« Svar #34 Dato: 29 Juni 2010, 19:22:33 »

Hej Charlotte

Hvis du kun skal have lavet undersøgelser er der ihvertfald intet at bekymre dig om. MRV og ultralyd er der ingen risici ved.

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #35 Dato: 29 Juni 2010, 19:32:47 »

jeg må indrømme at jeg ikke havde nogen betænkligheder overhoved... og det syntes jeg bestemt heller ikke du skal ha.mr er der intet farligt ved... intet... og operationen er så lige til og hurtig at man tror det er løgn.. du skal huske at det for fagfolk er en yderst ligetil opgave... og selvom at den der skal fixe dig måske ikke har lavet så mange ballon ture i venerne så har de udført adskellige i aterier... der er abselout intet at være urolig over... husk at for dig er det stort men for dem er det bare en normal dag på arbejdet...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
John
Jr. Member
**

Beskeder: 92

Vis profil
« Svar #36 Dato: 29 Juni 2010, 19:42:54 »

Jeg havde heller ikke de store betænkeligheder så længe der kun er tale om ballon, med stents er jeg mere betænkelig..men man mærker hurtigt når man er der, at indgrebet er ren rutine og at der er total styr på sagerne.
Logget

SPMS
Charlotte
Full Member

Vis profil
« Svar #37 Dato: 29 Juni 2010, 20:36:54 »

Hej igen.

Tak for jeres tilbagemeldinger  Blink Det luner mit bekymrede sind.

Jeg ikke bekymret for undersøgelsen på nogen måde.....har fået MR herhjemme før....Så det er den evt. operation der bekymre mig....
Jeg ved godt, at for dem er det bare endnu en dag at the office.........Jeg er "bare" en pylre r...
Nu har jeg så besluttet at tage til Dusseldorf og har tjekket klinikkerne i hoved og r... og da de på den ene er blandt top 10, så behøver jeg ikke at bekymre mig om det.....

Måske det bare er en "mor-ting".....for hvad med barnet, hvis og hvis.....Men sådan er det jo også med MSen......Der kan det jo også ske alt muligt uforudset......

Bare endnu en bekymret tanke
Charlotte
Logget

Sider: 1 2 [3] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: