MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
10 Februar 2012, 00:20:49

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

Var du til CCSVI foredrag med Bjarne og Christian i Favrskov? Så se her:

http://www.msforum.dk/index.php/topic,608.0.html

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
10.980 Beskeder i 552 Emner af 564 Medlemmer
Seneste medlem: Clara
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Medicin
| | |-+  Medicin-forsøg
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Medicin-forsøg  (Læst 1460 gange)
hag
Administrator
Hero Member

Køn: Han
Beskeder: 790

Vis profil
« Dato: 03 Marts 2010, 09:58:18 »

Hej - jeg har lige modtaget denne mail fra patientslikeme.com:

Citat
Dear PatientsLikeMe Member,

PatientsLikeMe is pleased to announce a new medical research study of an investigational medication for adults diagnosed with relapsing-remitting multiple sclerosis.

If you have relapsing-remitting multiple sclerosis (RRMS), you know the importance of myelin -- the protective covering around the nerve fibers of your central nervous system. It is believed that your immune system, mistakenly sensing a foreign invader, began attacking your myelin. These attacks can lead to MS activity in the brain, causing the symptoms of your RRMS.

Researchers are hopeful that reducing the body's ability to produce a specific protein called BAFF, which may be involved in the attack of myelin, will result in decreased MS activity in the brain. A Phase II medical research study is now evaluating an investigational medication that may help block BAFF.

Are you a candidate for this RRMS research study?
Click the link below to find out if you are eligible to participate in this Phase II RRMS study that is sponsored by Eli Lilly.

https://recruitment.quintiles.com/trial/trial_questions.cfm

Jeg er ikke lige klar over hvad BAFF er for et protein - men det ser da ud til at de endelig er begyndt at kigge på andet end at slå immunforsvaret ned!

christian
Logget

41 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. EDSS 0 efter liberation hos Ameds i Polen.
Per West
Gæst
« Svar #1 Dato: 03 Marts 2010, 10:54:38 »

http://brain.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/awn077

Det skal vist læses nogen gange, for at forstå hvad de egentlig vil med forsøget?
Logget
Anders
Hero Member

Beskeder: 612

Vis profil
« Svar #2 Dato: 16 April 2010, 11:14:00 »

der er noget jeg simpelthen ikke kan forstå... når man nu sidder og høre og ser dierse taler fra d.14 april høre man blandt ander om medicin som kan få folk til at gå igen.. og opbygger myalin igen og at de har brugt det i usa i en måned... hvorfor er det lige at vi bare ikke har hørt en lyd... andet end det vi selv finder... det er da lidt øv... noget siger mig at danmark er pæn bagud... også på andre steder end ccsvi.....
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
cab
Full Member

Beskeder: 165

Vis profil
« Svar #3 Dato: 16 April 2010, 12:39:58 »

Den medicin der hjælper folk til at kunne gå bedre (ikke at forveksle med gå på vandet Blink) er blevet godkendt i starten af året.
Det er Ampyra fra Acorda - og rent faktisk så har jeg skrevet til scleroseforeningen, for at høre om det ville komme til DK. Og det er igen kroner/øre der egentlig afgør dette - hvis Acorda mener at der er penge at hente, så skal de søge om godkendelse hos Sundhedsstyrelsen (hvilket koster penge) forud for et salg her i DK. Acorda har ikke søgt ind på det europæiske marked endnu, så de ser måske ikke nok $-tegn i en lancering i EU?

http://phoenix.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=194451&p=irol-newsArticle&ID=1412159&highlight=
Logget

54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5
wagner
Full Member

Beskeder: 205

Vis profil
« Svar #4 Dato: 16 April 2010, 12:48:43 »

Det er egentlig lidt sjovt med Ampyra. Det har været undervejs i nogle år, og kan hjælpe gangen med 25% (målt hastighed)
Det aktive stof kan man købe som fuglegift, i den lokale foderstof forretning.
http://stanford.wellsphere.com/multiple-sclerosis-ms-article/new-drug-once-used-as-bird-poison-shows-promise-for-multiple-sclerosis/875434
Det er utroligt hvad de gør forsøg med
 Spørgsmålstegn

VH Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #5 Dato: 16 April 2010, 15:25:07 »

men det jeg mener.....vi får ikke noget info.. vi skal ud og finde det hele selv...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: 01 Maj 2010, 21:05:03 »

fedt nyt.. men det tager nok laang tid før vi ser noget som må og kan bruges til mennesker

Now then, Biogen has uncovered a molecule (which they call LINGO-1) that seems to control the myelin production of the oligodendrocytes. It seems that LINGO-1 acts to block myelin production when it is present, and by blocking LINGO-1 itself, the oligodendrocytes begin to make myelin in large amounts AND correctly place it around the damaged nerves. Certainly, the implications of this are revolutionary-- MS treatments that repair damage, not just slow it down.

In any case, our greatest lesson here is that MS therapeutics are slowly but surely turning away from modulating the immune response to the tune of a ~30% benefit to actually repairing the damage caused by the system. MS is a multi-modal issue, and it will require a combination of prevention, damage control and repair strategies to eventually eradicate it from our lives and minds.

Logget

Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Køn: Hun
Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #7 Dato: 02 Maj 2010, 08:20:25 »

Anders, det er en rigtig god nyhed. Sammen med behandlingen for ccsvi er der håb for et (næsten) normalt liv i fremtiden.

Det vil jeg da prøve at holde øje med i fremtiden.

Efterhånden som andelen af "liberatede" vokser, og andelen af deres medicin indtjening dermed svinder, så kan man da håbe at se sætter turbo på den forskning og finder ud af mere om denne medicin, så den kan komme på markedet i en fart.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.388

Vis profil
« Svar #8 Dato: 02 Maj 2010, 19:06:49 »

Anders, har du et link til det, du har skrevet ovenfor? Jeg har været inde og cykle rundt på biogens side, men jeg kan simpelthen ikke finde omtale af det. Jeg kan finde denne text, men kan ikke komme videre med den, og finde omtale af, hvad det drejer sig om. Ved deres search kommer jeg kun tilbage til det samme udsagn og ikke videre.

Men medikamentet med myelin-genskabelse er i fase 1, så der er langt endnu. Men det er da startet.
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
Anders
Hero Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: 02 Maj 2010, 19:34:22 »

nu kan jeg selvf. ik finde det igen... men har det her fra thisisms

http://www.thisisms.com/article215.html
Logget

Ann
Sr. Member

Beskeder: 325

;-)

Vis profil
« Svar #10 Dato: 05 September 2010, 12:42:01 »

Info:

http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=296086
Logget

Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: