MSForum.dk
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
24 Maj 2012, 17:04:56

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
      Velkommen til MSForum.dk !!

MSForum er det helt rette sted at finde yderligere oplysninger om CCSVI og sklerose. Spred budskabet om CCSVI til andre i kender med MS !

Vær opmærksom på at Liberation-proceduren ikke generelt kan kaldes helbredende. Mange får gavn af proceduren, nogle føler sig helbredt, mens enkelte ikke får det bedre. Se statistikken her på MSForum, eller se http://www.ccsvi-tracking.com.

Dette er et fuldstændigt uafhængigt forum, beregnet til at diskutere emner som er relateret til Multipel Sclerose (MS).
Specielt interesserer vi os for ny forskning, som fx indenfor CCSVI.

Vi er IKKE læger her på www.msforum.dk.

Til alle jer mange hundrede gæster vi har hver uge: er I ikke søde at registrere jer, og præsentere jer - på den måde kan vi se hvor mange som virkelig er interesseret i det vi snakker om. Tak.

Har du problemer med at logge på/registrere dig på MSForum, så skriv til msforum.dk abemås (@) mail.dk
11.782 Beskeder i 597 Emner af 580 Medlemmer
Seneste medlem: helle23
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrérchat Log af
+  MSForum.dk
|-+  Emner
| |-+  Diæt, motion, kosttilskud mv.
| | |-+  kost
« forrige næste »
Sider: 1 [2] 3 4 5 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: kost  (Læst 5913 gange)
per west
Gæst
« Svar #15 Dato: 26 Juli 2010, 18:16:28 »

Nu var det ikke mig Leif, som talte om Chile og økologisk vin. Jeg ved at bønderne i Sri Lanka hvis det staves sådan, har fået anlagt sag imod sig, fordi de ikke mere havde råd til at købe sprøjtemidler fra Monsanto Montell, og at Monsanto har anlagt sag imod disse bønder, fordi de anklager dem for at risikere at skabe hungersnød i hele Indien.

Det viste sig, at jorden efter nogle år, totalt døde ud, og at ingen mikroorganismer kunne trives i den, så skulle den dyrkes, så var det nødvendigt at tilsætte så meget gødning, at de eneste som tjente på høsten var kemiselskaberne.

I stedet begyndte bønderne så at dyrke flere sorter sammen, og det har vist sig at de forskellige afgrøder hjælper hinanden imod de insekter og ukrudtsplanter som der ellers skulle sprøjtes imod.

Og jorden blev igen levende, men det har Monsanto så bragt for en international domstol. Kan være vi lider samme skæbne som bønderne, såfremt vi nu alle smider medicinen, og bare får orden i vores blodomløb.  Spørgsmålstegn
Logget
Leif
Sr. Member

Køn: Han
Beskeder: 453

Vis profil
« Svar #16 Dato: 26 Juli 2010, 18:24:14 »

Hmm... Per.... Måske vi bare skulle få skiftet blodet ud med en god årgangs vin fra Chile...... Vel og mærke en uden sprøjterester....... :-)
Logget

spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 64

Vis profil
« Svar #17 Dato: 26 Juli 2010, 18:44:10 »

Jeg  bor også i en lille by hvor der meget landbrug rund omkring mig, men jeg tror en landmand
har mere styr på hvad de sprøjte. Jeg ser tit at byfolk  går rundt og sprøjte i deres have og jeg
ved at mange ikke blande sprøjtemidel rigtig, de tænker lidt mere gift i så går alt ukrudt ud.
Men selvfølgelig må byfolk købe hvad de har lyst til, men det må en landmand ikke. 
Jeg tror det er svært at være landmand i dag da alle snakke negative om dem,
jeg gider ikke at høre det mere, jeg vil håber at vi byfolk også vil tage lidt ansvar til denne udvikling og
se noget positiv på landbrug. Mennesker har det dårlige end dyrerne i Danmark.
Jeg sidder nu og spiser noget slik og kan læse det er ikke noget naturligt i det, , er det også landbrugs skyld
Logget
Christine
Jr. Member
**

Beskeder: 64

Vis profil
« Svar #18 Dato: 27 Juli 2010, 17:26:57 »

Måske har TCI anfald også noget med sklerose at gøre
http://john.ctav.com/apopleksi/tci.htm

http://epis.gentoftehosp.dk/Dokumenter%5Cp340012ml.pdf
Logget
Doraudforskeren
Jr. Member
**

Køn: Hun
Beskeder: 31

Vis profil
« Svar #19 Dato: 28 Juli 2010, 08:34:54 »

Hej Christine.
http://epis.gentoftehosp.dk/Dokumenter/p340012ml.pdf

Dette kan sagtens have noget med sklerose at gøre ...er selv blevet oppereret for det og har ikke haft attak siden...ihvertfald ikke hvad jeg har mærket til!

Har også haft et stort epeleptisk anfald for flere år siden.

Hilsen
Susanne
Logget
Vibs1
Gæst
« Svar #20 Dato: 24 Oktober 2010, 22:57:07 »

Har man forsket i, om det er rødt kød der er (eventuelt) problemet, eller det er alle de medicinrester der er i rødt kød, som er problemet  Spørgsmålstegn

Umiddelbart tror jeg, man skal bruge den sunde fornuft... jeg er ikke til spec. fremstillede kurer - det er sikkert godt for nogle, men i min verden er vi skabt ufattelig forskelligt.
Derfor vil nogle mangle D-vitamin, andre K-vitamin, andre noget helt andet, hvis vi alle lod os undersøge...
Forstået på den måde, at vi ikke alle er ens, nogle er gode til at optage noget, andre noget andet - derfor tror jeg ikke, at vi alle "bare" kan spise det samme - og så går det skide godt for alle.

Ligeså kan nogle ryge og drikke og blive over 90 år i fin stil, andre lever super perfekt sundt, og dør af kræft før de er 30 år - det tror jeg er vores forskellighed, og derfor kan/bør man ikke med lukkede øjne adoptere en eller anden spec diæt...

Nå, blot tanke efter at have læst tråden...
Logget
vizla
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Svar #21 Dato: 12 Januar 2011, 21:16:58 »

Hej.
 Jeg er igang med at afprøve disse produkter. Jeg har følt forskellige gode ting ofg tænker at andre måske kunne have gavn af at prøve det.
Jeg har fået det anbefalet af en veninde og har købt det hos en mand der hedder Flemming. Jeg ville gern have ham til at forklare, hvad det egentelig er jeg spiser, hvilket han så har gjort i nedenstående.

Flemming Hammer                                                   
Mobil: 61397957
Telefon: 86898281
E-mail: fhb@paradis.dk

Mere end blot en Hjertesag!

Ring og hør hvorfor!!!

Kosttilskud fra Synergy : Proargi9+  -  Mistify  -  Phytolife

Proargi9+  Indgredienser:

•   L-Arginin
•   L-Citrullin
•   Folinsyre
•   Rødvinsekstrakt
•   Drueskalleekstrakt
•   Vitamin B6, B12, C, D3, K2
•   Granatæbleekstrakt
•   Ribose
•   Xylitol

L-Arginin er en essensiel aminosyre som har været under lup i mere end 50 år. I 1998 blev tre amerikanske forskere tildelt Nobel Prisen i medicin for opdagelsen af, hvad rolle Arginin spiller i produktionen af Nitrogenoxid i kroppen. Nitrogenoxid udvider blodårerne, hjælper dem til at slappe af og gøre dem elastiske igen og renser blodårerne for belægning. Arginin er også vigtig for celledelingen, immunforsvaret, nervesystemet og udskillelsen af hormoner.
Dr. J. Joseph Prendergast er en af de førende forskere m.h.t. Arginins virkning i kroppen. Han har hjulpet sig selv af med hjerteproblemer og siden 1991 givet Arginin - og de sidste 10 år Proargi9+ -  til over 7000 patienter, hvoraf de 5000 var i højrisikogruppe for at udvikle hjerte-og karsygdomme. Men i de 20 år er der ikke en af hans patienter, som har fået Blodprop, Hjerteinfakt eller Hjerneblødning.
På grund af disse resultater fik Dr.Joe udmærkelsen ”Father of the year” i USA i 2008.
L-Citrullin er den anden aminosyre, som også kan omdannes til Nitrogenoxid, da L-Citrullin omdannes til Arginin når den passerer nyrene. Derved vil Citrullin og Arginin være en meget effektfuld kombination til at øge Arginin niveauet, som igen forbedrer Nitrogenoxid balancen i kroppen. L-Citrullin bidrager til optimering af blodstrømmen gennem kroppen og  kan derved  fremme energiniveauet.

Citrusfrugt – Citrusfamilien er en planteslægt som omhandler: Citron, Grape, Appelsin, Klementin og Mandarin.
Folinsyre, B6, B12 – Disse b-vitaminer virker sammen for at reducere ”homocystein niveauet”
Granatæble koncentrat – Indeholder førsteklasses antioxidanter,kendt som ”punicalaginer” og ellaginsyre. Granatæble kan hindre LDL oksidering, styrker arterievæggene, og bedrer aktiviteten til ”enos”, enzymet som er ansvarlig for konverteringen af L-Arginin til Nitrogenoxid.
Drueskalsekstrakt – indeholder anthocyaniner, polyfenoler og flavonoider.
Ascorbinsyre – Nødvendig for dannelsen af bindevæv, bruskvæv, knoglevæv og tænder. Det har betydning for imunforsvaret og er en af antioxidanterne, som beskytter cellerne mod skade.
 Er involveret i mange processer i kroppen.Virker på væksten og sårheling. Vigtig for fedtstofskiftet og produktionen af hormoner.
Vitamin D3 – Dette vitamin ( et hormon med vitaminlignende virkning ) er kendt for at hjælpe til med optagelsen af Calcium, men ny forskning viser at D3 også spiller en rolle i sund hjerte-og karfunktion. Derudover er D3 nødvendigt for vores immunforsvar.
Ribose – Ribose er et naturligt forekommende sukkerstof, som gennem omfattende studier har vist sin evne til at øge udvindingen af energisammensætningen i hjerteceller.
Xylitol – Xylitol er en sukkeralkohol, som forekommer naturligt i kroppen. Det er et ”lav glykemisk” sødemiddel, som fremmer spytproduktionen og beskytter tænderne.
Citronsyre – Citronsyre er en svag organisk syre, som findes i en række frugter og grønsager. Den virker også som antioxidant.

Mistify  ingredienser:

Mistify er den til dato kraftigst virkende antioxidant og har gennem test vist, at den kan reducere skadevirkningerne fra de frie radikaler med gennemsnitlig 43%.
Den styrker og balancerer immunsystemet. Den bidrager til beskyttelse mod ubalancer, samt     afhjælpe den allerede opståede ubalancer.
Derfor kan den hjælpe til forbedring af fordøjelsessystemet og blodsystemet. Det giver mere energi, for større aktivitet og kan styrke evnen til mentalt at holde focus.

•   Brasiliansk Acai bær, er blevet kaldt ”super mad”
•   Røde og blå druer og druekerner
•   Hindbær
•   Have Blåbær
•   Almindelig Bukketorn
•   Granatæble
•   Vilde Blåbær
•   Grøn the
•   Tranebær
•   Hyldebær

Phytolife – Klorofyl: Bladgrønt fra spire og grønne planter!

Fordele omfatter: • Alkaliske formel • Antioxidanter bidrager til at bekæmpe frie radikaler • Beroligende egenskaber. Alfalfa har traditionelt været brugt som en appetitvækker, for at hjælpe fordøjelsen. Lucerne er en god kilde til vitaminer og mineraler, herunder A, B1, B6, C, E, K, calcium, kalium, jern og zink. Lucerne er også en glimrende kilde til caroten og klorofyl. Morus, også kaldet Mulberry, er højt i klorofyl indhold. Forskere har konstateret, at det kan bidrage til at støtte sunde blodsukkerniveauer og opretholde et sundt blodtryk. Byg græs er en god kilde til vitaminer, mineraler og proteiner, herunder calcium, jern, kalium, antioxidanter, enzymer og vitaminer C, E og B12. Det har vist sig at støtte sunde kolesterolniveauer allerede inden for det normale område og bruges også til at opretholde et sundt blodtryk og blodsukker. Derudover er byg græs  rig på superoxid dismutase, et kraftfuldt antioxidant enzym. Pebermynte er en aromatisk urt, der traditionelt er anvendt i århundreder til at give lindring til fordøjelsessystemet. Undersøgelser viser, at pebermynte olie kan hæmme bakterier, vira og visse svampe i kroppen. Chlorophyllin hjælper med til at øge kroppens naturlige antioxidant. Chlorophyllin bruges ofte af helsekosteksperter som den sidste del af en rensning af fordøjelsessystemet.
Logget
Karin
Newbie
*

Beskeder: 1

Vis profil
« Svar #22 Dato: 25 September 2011, 11:32:06 »

hej,

Det lyder rigtig spændende!
Men vil du ikke fortælle hvilke forandringer, du specifikt har kunnet mærke, efter at du er begyndt at tage Flemmings produkter?
Jeg håber at høre fra dig snart, da jeg gennem en ven har fået tilbudt at afprøve produkterne.
Mvh Karin
Logget
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Beskeder: 1.566

Vis profil
« Svar #23 Dato: 27 September 2011, 15:53:30 »

Jeg er på en FaceBook gruppe, hvor én af de andre medlemmer nu vil prøve noget helt nyt inden for kost, nemlig LCHF.
Det står for Low Carb, High Fat, og går i alt sin enkelhed ud på, at man vender alle de gængse kostråd på hovedet, og spiser som en gorilla.  Humørgrin

En gorilla spiser ikke kulhydrater, men kød. Den største fordel siger de, der har prøvet det, at man taber sig en hel del og hurtigt. Kroppen omdanner selv fedtet til de kulhydrater, der er brug for.

Altså, ud med kartofler, pasta og brød og ris, og ind med fede bøffer, sødmælk, smør, fløde, fede fisk, flæskesvær og andet godt. Man må spise alle grøntsager, der vokser over jorden og frugt i begrænset mængde.

Her er nogle svenske udsagn, fra en MS'er, der prøver kosten:

http://www.ms-portalen.se/forum/topic/multiple-sklerose-lchf-vad-tycker-ni-20435.htm

Og her mere om, hvad det drejer sig om:

http://www.kostmedmere.dk/page003.html  se evt. menu ude til venstre

http://fede-tider.blogspot.com/2008/10/min-lchf-indkbsseddel.html

http://www.lchf.se/

http://www.slankekurdervirker.dk/lchf/

http://www.lchf-recept.se/

http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Om det virker, og om det har nogen betydning for MS, har jeg ingen ide om. Jeg vil venter på at høre fra ham på FB. Men det lyder da spændende. Og som han siger, de gamle kostråd er ikke bevist, de er bare vedtagne. I Grønland i gamle dage inden civilisationen kom og ødelagde det hele, levede de jo også af sælspæk og ingen grøntsager. Og blev gamle.

Vi får se. Men det lyder da spændende. Især da jeg godt kunne tåle at tabe et kilo eller to eller tre eller fire eller f.....
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%.
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #24 Dato: 27 September 2011, 16:24:59 »

Ja, det er så mig der tester LCHF. Og har skrevet på FB. Jeg tester Ikke med MS for øje, kun det at jeg kan komme til at gå bedre, hvis jeg ikke vejer så meget, og måske leve sundere, hvis det nu er sundt, at sige fra til brød og Pasta? Hvem ved?
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #25 Dato: 27 September 2011, 19:40:24 »

Hej Wagner, jeg var ikke klar over at du var her også, men det er rigtig fint, så kan vi her få førstehånds opdateringer på dine erfaringer.

Og egentlig er det vel ganske logisk, når man ser på evolutionen.

Da mennesket allerførst opstod på denne jord, så var de jægere/samlere, og levede fortrinsvis af kød fra de indfangede dyr. Men, jeg kan ikke helt få det til at passe alligevel, for de store menneske-aber (som vi jo er 99 % ens med) er fortrinsvis planteædere. Vores tænder ligner deres.

Men det bliver spændene at høre om dit forsøg og om det ændrer noget hos dig. Hvis du taber dig er jeg parat til at tænke over at prøve. Gi'  lyd fra dig!!
Logget

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
helleho
Sr. Member

Beskeder: 256

Lærer nyt hver eneste dag

Vis profil
« Svar #26 Dato: 27 September 2011, 20:07:30 »

Hej Lisa/Wagner - spændende  Blink

Hej Vizla!

Umiddelbart giver ikke mindst Mistify produktet rigtig god mening, og jeg syntes også det var rigtig interessant og besluttede mig straks efter at have læst dit indlæg (ja, jeg er impulsiv Smiley ) at forhøre mig nærmere om produktet. På nettet kunne jeg hist og her læse en masse godt, men jeg kunne ingen priser finde nogen steder, samt var eneste salgssted tilsyneladende førnævnte Flemming. Så jeg sendte en mail til ham med en prisforespørgsel. Han svarede med at be mig om at ringe til ham. Jeg skrev igen, at jeg bare ønskede en pris at forholde mig til  - ingen salgstale - her er hans svar:

"Hej Helle!
Jeg er ikke interesseret i at holde en salgstale, men orienterer dig, ud fra min erfaring, når det drejer sig om MS.
Mistify er en antioksidant, som neutraliserer eks. de frie-radikaler, og det er jo supert til en “autoimun sygdom”.Men for at der kan komme forbindelse til de “beskadiget” områder,
er det nødvendigt, at åbne for forbindelsen, til disse områder, sådan at næringsstoffer kan komme frem og affaldstoffer kan komme væk.
Det er derfor vigtigt for mig at anbefale Proarg9+ sammen med Mistify.
Det vil være sådan, at hvis du vil have udelukkende Mistify, så må du først melde dig på til en aktiveringspakke for derefter at få bare Mistify. En aktiveringspakke er 3 dåser Proargi9+ og
4 flasker Mistify. og koster 2200kr + et lille tilmeldingsgebyr. Derefter kan du bestille næsten som du vil.
Da man ikke kan købe det i butikker og vi som distribuerer ikke må sælge det, er det oprettet på det som hedder MLM ( netværksmarketing populært kalledet )
Hilsen Flemming"

"Åbneforbindelser og affaldsstofferne kan komme væk" skurer i ørerne på mig... jeg er meget skeptisk... og synes det er usmageligt dyrt for en "bærsaft". Nogen der ved om han har nævneværdig erfaring mht. MS? Umiddelbart er min opfattelse, at han udnytter os håbefulde  Spørgsmålstegn
Det er for "fluffy" for mig... er der mange med gode erfaringer herinde ?

Kh Helle
Logget

MSRR - egenvurderet EDSS 4,5
Lisa.T
Global Moderator
Hero Member

Vis profil
« Svar #27 Dato: 27 September 2011, 20:19:42 »

I sandhedens tjeneste skal jeg rette mig selv, jeg har sagt noget vrøvl.

Spise som en gorilla sagde jeg om lchf diæten hvor man skal spise kød og fede ting. Sikke noget vrøvl at sige, at det er at spise som en gorilla.

Jeg har undersøgt sagen, og en gorilla lever af blade, bark og bær. Som alt sammen er meget langsomt omsætteligt. Den får stort set ikke kød og proteiner, kun en enkelt myre i ny og næ.

So sorry!
Logget

Anders
Hero Member

Beskeder: 670

Vis profil
« Svar #28 Dato: 27 September 2011, 23:16:28 »

Altså, ud med kartofler, pasta og brød og ris, og ind med fede bøffer, sødmælk, smør, fløde, fede fisk, flæskesvær og andet godt. Man må spise alle grøntsager, der vokser over jorden og frugt i begrænset mængde.

jeg tror personligt ikke at det er nogen god ide at følge denne diet for en ms'er . . den ikke fede kost (3gram fedt om dagen) er blevet afprøvet igemmen 30 år af dr swanks.. det kan nedsætte attack med hele 80% hvis man spiser rigtigt... og selv syntes jeg bestemt ikk at ms er noget man sjov med.. og en diet af fløde smør osv kan give rigtig grimme følger se evt. www.swankmsdiet.org/  og hvis man gerne vil tabe sig er der flere noget nemmere måder at gøre det på.. selv kæmper jeg som en tosset for at tage på igen.. og det er godt nok svært hvis man ikke spiser fedt...
Logget

ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation
wagner
Full Member

Beskeder: 208

Vis profil
« Svar #29 Dato: 30 September 2011, 09:56:35 »

Lidt oplysende side om LCHF. på Dansk. Knapt så fanatisk:
http://stighastrup.dinstudio.se/empty_27.html

PS. jeg har tabt næsten 4 Kg (3,8) siden mandag Morgen

Bent
Logget

SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: